کامیون هیدروژنی و برقی نیکلا Tre، معرفی شد - اصفهان تخشا

کامیون هیدروژنی و برقی نیکلا Tre، معرفی شد

کامیون هیدروژنی و برقی نیکلا Tre، در چند نسخه‌ی مختلف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت با شعاع حرکتی ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر، تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

برند نوپای نیکلا (Nikola) با طرح جدید خود، کامیون هیدروژنی و برقی بازگشته است. کامیون جدید نیکلا، Tre نام دارد که در زبان نروژی به معنی درخت است. Tre یک کامیون کشنده‌ با قوای محرک پیل سوختی (هیدروژنی) است که به‌طور ویژه برای عرضه در بازار اروپا طراحی شده است؛ مقامات نیکلا پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۰ نسخه‌ی نهایی این کامیون آماده‌ی عرضه خواهد شد.

کشنده‌ی Tre با مشخصات مختلفی به بازار خواهد آمد تا مشتریان بر اساس نیاز خود محصول مورد نظر را خریداری کنند. مدل‌های مختلف این کشنده، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت و شعاع حرکتی آن‌ها نیز بسته به نوع مدل بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر است.

از آنجایی که Tre برای عرضه در بازار اروپا طراحی شده است، ابعاد آن با کامیون‌های موجود در این قاره همخوانی دارد و از طراحی متداول‌تری نیز استفاده می‌کند؛ همین مورد Tre را کاملاً در جایگاهی متفاوت با دو محصول دیگر نیکلا یعنی نیکلا 1 و نیکلا 2 قرار می‌دهد.

تروِر میلتون مدیر اجرایی نیکلا اعلام کرد:

 این کامیون از فناوری‌های رانندگی خودران سطح ۵ بهره‌مند خواهد بود و تمامی سیستم‌های ترمز و فرمان، برای رانندگی در این سطح همخوانی دارند. Tre به‌عنوان یک کامیون کاملا پاک، برای تامین انرژی خود به باتری 800 ولت DC متکی و سیستم پیل سوختی هدیورژنی آن ۱۲۰ کیلووات است

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود Tre تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ وارد خط تولید می‌شود. سازنده هنوز اعلام نکرده است که تولید این کشنده را در کدام کشور انجام خواهد داد؛ اما خط تولید آن در اروپا خواهد بود.

با اینکه نیکلا چند تصویر از Tre منتشر کرده است، اما رونمایی رسمی  آن زودتر از فروردین سال آینده نخواهد بود؛ به‌زودی نسخه‌ی اولیه یا پروتوتایپ در مراسم ویژه‌ای در شهر فونیکس ایالت آریزونا، رسماً رونمایی می‌شود.

در کنار معرفی Tre، نیکلا بیش از ۷۰۰ ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن را تا سال ۲۰۲۸ در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا احداث خواهد کرد. اولین ایستگاه سوخت‌گیری در اروپا نیز، سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد؛ بیشتر کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۳۰ به این نوع ایستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5