کامیون هیدروژنی هیوندای، سال آینده عرضه می‌شود - اصفهان تخشا

کامیون هیدروژنی هیوندای، سال آینده عرضه می‌شود

هیوندای تصاویر اولیه از کشنده‌ی سلول سوختی خود را منتشر کرد. این کامیون قرار است در سال ۲۰۱۹ معرفی شود.

هیوندای را باید یکی از شرکت‌های پیشگام در فناوری‌های پاک و به خصوص خودروهای سلول سوختی دانست. حال این خودروساز به فکر استفاده از پیشرانه‌های هیدروژنی در خودروهای تجاری و صنعتی است.

روز گذشته، در نمایشگاه صنعتی IAA هانوفور آلمان، تصاویر اولیه از یک کشنده‌ی سلول سوختی به نمایش گذاشته شد. این کامیون در صورتی که به تولید برسد پس از هیوندای توسان هیدروژنی (IX 35 Fuel Cell) و هیوندای NEXO سومین محصول سلول سوختی هیوندای خواهد بود.

رونمایی رسمی از این محصول در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد و متاسفانه هیوندای اطلاعات و جزئیات دقیق را محرمانه نگهداشته است. با این وجود اما شاهد طراحی یکپارچه و سیال این کامیون هستیم که نشان می‌دهد هیوندای روی راندمان آیرودینامیکی توجه ویژه‌ای داشته است.

این کامیون کشنده به بخش‌هایی مثل اسپویلر، رکاب جانبی آیرودینامیک و حتی آینه‌های آیرودینامیک مخصوصی مجهز شده است. بجز طراحی آیرودینامیک دیگر موردی که در کامیون سلول سوختی هیوندای جلب توجه می‌کند، طراحی جلو پنجره است که همانند نمای کراس‌اورهای نکسو و سانتافه‌ی جدید، به خوبی المان‌های طراحی هیوندای را نشان می‌دهد. به گفته‌ی هیوندای این طرح جلو پنجره به طور ویژه برای خودروهای سلول سوختی تولید شده و به این کامیون نیز نگاهی قدرتمند و خاص بخشیده است.

در کنار این طراحی، هیوندای سعی کرده است با استفاده از نورپردازی LED و خطوط آبی رنگ روی بدنه، دوست‌دار محیط زیست بودن این خودرو را بارزتر کند. هیوندای به زودی مشخصات فنی کامیون هیدروژنی خود را اعلام خواهد کرد تا در بازار خودروهای تجاری دوستدار محیط زیست اروپا رقابت کند.

هیوندای تنها خودروسازی نیست که به طراحی و ساخت کامیون کشنده‌ی سلول سوختی روی آورده است. اوایل امسال نیز تویوتا از خودروی  Project Portal 2.0 رونمایی کرد که یک کشنده‌ی هیدروژنی کلاس ۸ بود و مشابهت‌های با تویوتای میرای داشت. کامیون سلول سوختی تویوتا می‌تواند قدرتی بیش از ۶۷۰ اسب بخار با گشتاور ۱۷۹۴ نیوتون متر تولید کند و شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر با یک‌ سوخت‌گیری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5