بهترین کامیون جهان - اصفهان تخشا

بهترین کامیون جهان را بهتر بشناسید.

بهترین کامیون جهان کدام است؟ بهترین کامیون های دنیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ کدام کشور و کمپانی تولیدکننده‌ی بهترین کامیون ها هستند؟ صنعت حمل و نقل جزو صنایع استراتژیک یک کشور و یک جامعه به حساب می‌آید. سوخت‌رسانی به مناطق مختلف، رساندن مواد غذایی و … همگی با استفاده از سیستم حمل و نقل صورت می‌گیرد.

همچنین پایدار ماندن یک تولیدی و یا یک کارخانه‌ی بزرگ نیز تا حد زیادی وابسته به حمل و نقل است. از این جهت، در سال‌های اخیر ماشین‌های حمل کننده‌ی زیادی ساخته و به کشور‌های دیگر نیز صادر شده‌اند. کامیون‌ها، یکی از اصلی‌ترین ارکان یک حمل و نقل به حساب می‌آیند.

با انواع کامیون، می‌توان برای حمل انواع بارها اقدام کرد. از بارهایی نظیر حمل و نقل لوازم منزل گرفته تا بارهایی که تولید یک کارخانه بوده و باید برای صادرات، مسافت طولانی را طی کنند.

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی خودرو حمل‌کننده، نظیر کامیون، همواره تلاش برای پیشرفت این صنعت داشته‌اند. به‌طوری‌که در دهه‌های اخیر، کامیون‌هایی با توان و گشتاور بالا و همچنین مصرف سوخت پایین و ویژگی‌های جذاب به تولید رسیده است. اما در میان بهترین کمپانی‌های سازنده‌ی خودرو حمل‌کننده مثل ولوو، بنز، ماک، هیوندای و … کدام یک بهترین کامیون جهان را تولید می‌کنند؟ 

ویژگی بهترین کامیون جهان چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم شروع به معرفی بهترین کامیون‌ های جهان کنیم، باید بررسی کنیم که یک کامیون، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتوان آن را در این لیست قرار داد؟

 در این مورد، اولویت‌های زیادی وجود دارد. در اولین قدم باید دید که توان حمل بار یک کامیون چقدر است. طبیعتاً هر چه توان یک کامیون بیشتر باشد، قابلیت حمل بار بیشتری برای آن وجود داشته و همچنین مشتری، هزینه‌ی بیشتری را باید برای خرید آن پرداخت کند. موضوع بعدی که در انتخاب بهترین کامیون اهمیت پیدا می‌کند، مصرف سوخت کامیون است. طراحی کامیون‌های جدید به گونه‌ای بوده است که رفته‌رفته، مصرف سوخت ماشین‌ها روند منفی داشته است. به این معنی که معمولاً خودروهای جدید، مصرف سوخت پایین‌تری دارند. همچنین در این زمینه، برخی از کمپانی‌ها، از خودروهای برقی خود رونمایی کرده‌اند. خودروهایی که توان بالایی داشته و با هر بار شارژ نیز مسافت زیادی را می‎‌پیمایند. 

ویژگی‌هایی که یک کامیون دارد، می‌تواند در خوب یا بد بودن آن مؤثر باشد. کامیون‌هایی در لیست بهترین کامیون جهان قرار می‌گیرد که از آپشن‌های به روز و پیشرفته‌ای همراه باشند. در کامیون‌های نسل جدید، با ویژگی‌هایی نظیر دوربین‌های مختلف در کامیون که باعث از بین رفتن نقطه کور راننده می‌شود، سیستم صوتی پیشرفته، وجود صفحه نمایشگر با بررسی اطلاعات مسافت یا اطلاعات وضعیت خودرو، مکان استراحت برای راننده و … روبه‌رو شده‌ایم.

بهترین کامیون های جهان

shockwave

 Shockwave یک کامیون مسابقه سفارشی است که از سه موتور جت j34 48 و Whitney که از هواپیماهای t2 Buckeye نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا تأمین می‌شود، انرژی لازم را به دست می‌آورد. این سه موتور جت در مجموع نیروی رانش 21 هزار پوندی تولید می‌کنند که به‌ راحتی این کامیون را به‌سرعت بیش از 350 مایل در ساعت درحالی‌که با هواپیما در حال مسابقه دادن در باند فرودگاه است، می‌رساند. shockwave نه‌ تنها قدرتمندترین کامیون جهان است، بلکه رکورد سرعت نیمه کامیون را نیز در اختیار دارد.

کامیون آکتورس نسل ۵

آکتورس نسل ۵، یکی از بهترین کامیون های جهان است. مرسدس بنز خودرویی را به نمایش می‌گذارد که به دلیل علامت تجاری جدید و سبک خاص خود در بالای چراغ‌های جلو و همچنین دارا بودن دوربین آینه‌ای، با ظاهری جذاب و مدرن توجه همه را به خود جلب می‌کند. در زمان نمایشگاه اتومبیل‌های تجاری IAA که از 20 تا 27 سپتامبر 2018 در هانوفر آلمان برگزار شد، مرسدس بنز پرچم‌دار جدید این برند را در مراسم شب آغاز به مطبوعات جهان معرفی کرد.

کامیون VNL 860

یکی از بهترین کامیون های جهان VNL 860 مدل برتر جدید ولوو است. این کامیون راحت‌ترین و جذاب‌ترین فضای داخلی را داشته و همچنین دارای نورپردازی خارجی است. ازآنجایی‌که 860 بزرگ‌ترین جای خواب را دارد، به نام XL نیز شناخته می‌شود. در کل، تولیدات ولوو به امنیت بالایی که دارند مشهور هستند. این خودرو نیز دارای تدابیر زیادی برای امن بودن حمل و نقل است. به عنوان مثال، سیستم هوشمند استفاده از ترمز در این کامیون وجود دارد. سیستم رانندگی اتوماتیک، برای استراحت بیشتر راننده از دیگر مزایای این خودرو است. 

اسکانیا R730

کامیون سنگین اسکانیا سری R یکی از بهترین کامیون‌های جهان بوده که با موتور V8 موجود است و مطابق با نیازهای فعلی بازار جهانی توسعه‌یافته است. موتورهای V8 اسکانیا برای انجام سخت‌ترین کارها طراحی‌شده‌اند و به دلیل استحکام، واکنش‌پذیری و کارایی آن‌ها مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

نسخه Streamline سری R اسکانیا، تولید شده در سال 2013، برای برآورده کردن سخت‌ترین الزامات ازنظر صرفه‌جویی در مصرف سوخت و قابلیت اطمینان طراحی‌ شده است. طراحی بیرونی به‌وسیله نقلیه منظره بزرگی از جاده می‌دهد. سبک بیرونی خارق‌العاده با فضاهای داخلی جدید و منحصربه‌فرد مطابقت دارد که راحتی فوق‌العاده‌ای را برای راننده و طیف وسیعی از گزینه‌های رنگ و متریال فراهم می‌کند.

ولوو FH16 

ولوو FH16 با شش سیلندر پشت سر هم و حجم 16 لیتر، رکورددار کنونی قدرت موتور خود در سال 2009 بود که آن را به قدرتمندترین کامیون جهان تبدیل کرد. این کامیون در آن زمان یکی از سه کامیون برتر دنیا بود و اضافه شدن 50 اسب بخار دیگر، امروز آن را به یکی از سه کامیون قدرتمند جهان تبدیل کرده است.

 MAN TGX

کامیون‌های MAN TGX از سال 2007 وارد بازار شده‌اند و یکی از برترین کامیون‌های جهان هستند. کامیون‌های MAN TGX برای حمل‌ونقل سنگین در مسافت‌های طولانی طراحی‌ شده‌اند. برای بهترین کارایی، این کامیون با یک موتور شش سیلندر مستقیم پانزده نقطه دو لیتری D سه‌هشت هفت‌ششم نصب‌شده است. به گفته سازنده این وسیله نقلیه، این موتور شامل دو توربوشارژر و یک سیستم تزریق ریل مشترک است که 640 اسب بخار قدرت و 3000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

INTERNATIONAL LONSTAR

نتیجه Join Activity نسخه محدود مدل Lone Star با همکاری هارلی دیویدسون و Navistar International، یک غول بزرگ در میان تولیدکنندگان کامیون است. از ویژگی‌های اصلی این کامیون می‌توان به موتور پانزده لیتری آن‌که 608 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجموع جرم مجاز که شامل نیم تریلر نیز می‌شود، 63 تن نام برد.

Mack Anthem

Mack Anthem یک مدل جدید از کامیون‌های پرچم‌دار است که جایگزین Mack Titan معروف شده است که بیش از ده سال ساخته‌شده است. Anthem با چراغ‌های مستطیلی شکل و میله‌های تزئینی عمودی در جلو و سپر از سایر کامیون‌ها متمایز می‌شود. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات این برند، تاریخچه کامیون ماک را مطالعه کنید.

این مدل با یک موتور 13 لیتری عرضه می‌شود که بسته به مدل می‌تواند تا 505 اسب بخار قدرت و 1860 پوند فوت گشتاور تولید کند. 11 پیشرو Mac mp7 با حداکثر 425 اسب بخار قدرت و 1560 پوند فوت گشتاور به‌عنوان یک آپشن ارائه می‌شود. با هر دو موتور، حداکثر بسته‌های سرعت پایین سوپر آکنیتین ارائه می‌شود.

بزرگترین کامیون های جهان

معمولا بزرگ ترین کامیون های جهان مدل هایی هستند که در معادن و خارج از جاده های شهری استفاده می شوند، با توجه به حجم زیادی که این کامیون ها دارند ممکن است بسیاری از آن ها را حتی تا کنون ندیده باشید.

Demon Dumpers

این کامیون‌ های کمپرسی برای جابجایی محموله ‌های عظیم استفاده می شوند، این خودرو دارای سرعت بالایی نمی باشد و حتی بسیار کند عمل می کند که با توجه به حجم بالایی که دارد موضوعی طبیعی می باشد. این غول ها برای حفاری معادن و پاکسازی معادن مورد استفاده قرار می گیرند و اجازه وارد شدن به معابر شهری را ندارند.

کاترپیلار 797F

  • طول: 15.1 متر
  •  وزن: 215 تن
  •  حداکثر سرعت: 42 مایل در ساعت
  • قدرت: 3793 اسب بخار

797F که برای استخراج با تولید بالا و برخی از بزرگترین پروژه های ساختمانی در جهان استفاده می شود در دسته بزرگترین کامیون های جهان قرار دارد؛ این کامیون دارای ظرفیت حمل بار 364 تن است که نخستین بار در سال 1998 معرفی شد.

Bucyrus MT6300AC

  • طول: 15.6 متر
  •  وزن: 203 تن
  • حداکثر سرعت: 40 مایل در ساعت
  •  قدرت: 370 اسب بخار

قطر هر یک از لاستیک های این کامیون بیشتر از چهار متر است و این توانایی را دارد که 363 تن بار را حمل نماید.

Liebherr T284

  • طول: 15.7 متر
  •  وزن: 261 تن
  • حداکثر سرعت: 40 مایل در ساعت
  •  قدرت: 3648 اسب بخار

این کامیون دارای ظرفیت بار 363 تن می باشد و یکی از بزرگ ترین کامیون ساخته شده آلمانی شناخته شده است. مخزن سوخت این خودرو 5351 لیتر می باشد که این نشان از حجم عظیم آن دارد.

BelAZ 75710

  • طول: 20.6 متر
  •  وزن: 360 تن
  •  حداکثر سرعت: 38 مایل در ساعت
  •  قدرت: 4600 اسب بخار

این خودرو  توانایی حمل 450 تن بار را دارد و از دو موتور 65 لیتری دیزلی نیرو می گیرد. این کمپرسی فوق‌ کلاس که برای خدمات رسانی به معادن بزرگ روسیه طراحی شده است، دارای هشت لاستیک می باشد که هر یک از آنها چهار متر ارتفاع دارد. برای اینکه متوجه شوید این هیولا چقدر بزرگ است، باید بگوییم که وزن کامل آن بیش از 800 تن است، که سه برابر سنگین‌ تر طولانی ترین هواپیما تاریخ است!

این خودرو به عنوان بزرگترین کامیونی می باشد که تاکنون ساخته شده است و تنها برای موارد خاص استفاده می شود و البته با توجه به وزن و حجم بسیار زیادی که دارد هرجایی نمی تواند ورود پیدا کند و باید منطقه استفاده از آن بسیار باز باشد.

بهترین کامیون جهان 2023 

شاید برای شما هم سوال باشد که بخواهید بدانید که چه کامیون های جدیدی در سال 2023 به بازار عرضه می شوند. در این بخش اطلاعاتی از آخرین بررسی های مربوط به کامیون ها را برای شما آورده ایم.

آخرین بررسی های کامیون:

  • 2023 Rivian R1T.
  • 2023 Ram 2500.
  • 2023 GMC Sierra 1500.
  • 2022 GMC Sierra 3500HD.
  • 2022 Chevrolet Silverado 3500HD.
  • 2023 Ford Range

کامیون‌های تولیدی شرکت مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز در تولید محصولات موتوری نام پرآوازه‌ای دارد. از محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به کامیون‌‌های باکیفیت و قدرتمند آن نیز اشاره کرد. در ادامه برخی از بهترین کامیون های دنیا که ساخت شرکت مرسدس بنز هستند را بیان می‌کنیم.  

کامیون بنز

کامیون بنز یکی از برترین کامیون‌‌ها به‌حساب می‌آید که از قدرت زیادی برخوردار است. از این نوع کامیون اغلب در صنایع نظامی، حمل بار سنگین در زمان طولانی یا به‌عنوان ماشین آتش‌نشانی استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند به‌خوبی در زمین‌های ناهموار با کمترین استهلاک براند و بار خود را به مقصد برساند. کامیون بنز از گران‌ترین کامیون های تولیدی در جهان است.

کامیون آکسور

کشنده آکسور برای اولین بار توسط شرکت مرسدس بنز در آلمان وارد خط تولید شد و در لیست یکی از بهترین کامیون های دنیا قرار گرفت. کامیون آکسور ترمز قوی و ضد لغزش، استهلاک کم، سیستم دنده و فرمان بسیار نرم دارد. این ویژگی‌ها باعث محبوبیت این نوع کامیون در خاورمیانه شده‌اند.

کامیون آکتروس

کشنده آکتروس نیز ساخت شرکت آلمانی مرسدس بنز است که سابقه زیادی در تولید کامیون و قطعات آن دارد. از این مدل محصولات به دلیل داشتن قدرت حمل بسیار بالا، اغلب در انتقال مصالح ساختمانی مانند بتن و غیره استفاده می‌شود. کامیون آکتروس دارای مدل‌های مختلفی همچون MP1، MP2  و نسل جدید کشنده  MP3 است.

کامیون آتیکو

کامیون آتیکو بنز از بهترین کامیون های دنیا و دارای دو مدل سنگین و سبک است. مدل سنگین‌وزن این دستگاه حدوداً ۱۸ الی ۲۶ تن را می‌تواند تحمل کند. برای آتیکو مدل سبک‌ وزن نیز محصولاتی با وزن ۶ الی ۱۵ تن قابل‌حمل هستند. از این کامیون اغلب در حمل مواد غذایی استفاده می‌شود.

معرفی بهترین کامیون های ایرانی 

کشور ایران هم با وجود تحریم های زیادی که اعمال شده است، تا حدودی سهمی در تولید کامیون ها داشته و در این راه اقدامات زیادی را انجام داده است.

در کشور ایران با توجه به تازه ترین رده بندی کیفی کامیون ها، کامیون مونتاژی سوئدی ولوو (FH سایپا  دیزل) با نمره منفی ۲۱٫۹ در جایگاه نخست قرار دارد.

 در جایگاه دوم نیز کامیونت مونتاژی ژاپنی ایسوزو  NKR (بهمن دیزل) با نمره منفی ۳۰٫۳ قرار دارد و رتبه سوم این رده بندی با نمره منفی ۳۰٫۴  در اختیار کامیونت مونتاژی ژاپنی ایسوزو (NPR بهمن دیزل) اختصاص داده شده است.

خرید قطعات و لوازم یدکی کامیون از شرکت اصفهان تخشا

طبق استانداردهای رایج در جهان همراه داشتن و یا تهیه سریع برخی از لوازم و قطعات کامیون بسیار ضروری است. جعبه کمک‌های اولیه، لاستیک آج‌دار و کپسول آتش‌نشانی از جمله لوازم اساسی کامیون‌ به شمار می‌آیند. اگر این وسایل یا لوازم بادی ماشین سنگین شما دچار مشکل شد، برای تهیه مجدد آن اقدام کنید.

شما می توانید برای تهیه قطعات یدکی کامیون خود با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به وب سایت شرکت اصفهان تخشا مراجعه کنید و بعد از مشاهده محصولات این شرکت، قطعات مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهید. برای دریافت مشاوره قبل از خرید و کسب اطلاعات بیشتر از هر محصول با شماره ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5