فرق کامیون و تریلی - اصفهان تخشا

فرق کامیون و تریلی

در جاده‌های شهری و بین شهری علاوه بر ماشین سواری، ماشین آلات سنگینی نظیری کامیون و تریلی و غیره در رفت و آمد هستند. این نوع ماشین الات دارای انواع متفاوتی هستند ولی برخی فرق کامیون و تریلی را نمیدانند. از همین رو به تریلی کامیون می‌گویند. برای درک بهتر تفاوت تریلی و کامیون را تا انتها مطالعه کنید.

به طور کلی کامیون یک اصطلاح عامیانه است که برای یک وسیله نقلیه کالای سنگین به کار می‌رود، در اصل این کلمه یک اصطلاح آمریکایی است. بنابراین یک کامیون در واقع یک کابین است، اما یک تریلی برای حرکت خود نیاز به یک کابین دارد و تمام فضای موجود در تریلی برای جا دادن بار استفاده می‌شود. در این مقاله، تفاوت‌های اصلی بین کامیون‌ها و تریلی ها را بررسی می‌کنیم و همچنین نمونه‌هایی از هر یک را برای کمک به شما برای آشنایی با آنها ارائه می‌کنیم.

درک تفاوت کامیون و تریلی 

سردرگمی یکی بودن کامیون ها و تریلرها از این نشات می گیرد که آمریکایی ها در درجه اول کلمه کامیون را تعریف می کنند. برای آنها کامیون یک اصطلاح عامیانه برای وسایل نقلیه ای است که کالاهای سنگین و بارهای دیگر را حمل می کنند. این بدان معنی است که یک کامیون می تواند به یک وسیله نقلیه و تریلر نیز اشاره کند.

از نظر فنی، کامیون و تریلر دو چیز متفاوت هستند. کامیون وسیله نقلیه ای است که با موتور آن کار می کند و توسط یک شخص هدایت می شود. تریلر یک فضای بار متحرک است که برای کشیده شدن توسط وسیله نقلیه جداگانه طراحی شده است. یک تریلر را نمی توان به تنهایی اجرا کرد یا راند.

یک کامیون می تواند از انواع مختلفی از تریلرها برای جا دادن هر کاری که نیاز دارد استفاده کند. فقط یک موضوع جدا کردن و وصل کردن یک تریلر جدید است. خودرویی که یک تریلر و یک کابین کاملاً متصل باشد، کامیون نامیده می شود. برخلاف کامیون های سنتی، تریلر را نمی توان به راحتی تعویض کرد.

تفاوت کامیون و تریلی از نظر فنی

تعداد چرخ

کامیون و تریلر تفاوت‌های زیادی باهم دارند. یکی از تفاوت‌های کامیون و تریلی می‌توان به تعداد چرخ این ماشین آلات اشاره کرد. تریلی به دلیل حمل بیش از یک شاسی نیاز به تعداد چرخ‌های بیشتری نسبت به کامیون دارد. تریلی از 14 چرخ تا 24 چرخ در بازار موجود است در حالی که کامیون معمولا از 10 چرخ و حداکثر 12 چرخ دارد. 

میزان جابجایی وزن

مقدار باری که کامیون می‌تواند جابجا کند کمتر از تریلی است. کامیون از 3 الی 15 تن را جابجا می‌کند در حالی که تریلی تا 24 تن را جابجا می‌کند. 

طول 

اندازه طولی تریلی 12 متر ولی طول کامیون در حد 7 متر است. 

شاسی 

کامیون تک شاسی است البته امکان دوبل کردن شاسی کامیون برای حمل بار بیشتر وجود دارد ولی سعی کنید در ساختار ماشین آلات را دستکاری نکنید زیرا این موارد بر اساس استاندارد روز دنیا ساخته شده است. تریلی علاوه بر شاسی بخش کابین، دارای شاسی برای حمل بار است و شاسی حمل بار می‌تواند بیش از 1 مورد باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت کامیون تک و جفت رو مطالعه فرمایید.

کاربرد در مناطق شهری و غیر شهری

کامیون به دلیل سبک بودن، نوع شاسی و کوچک بودن، برای مناطق شهری استفاده می‌شود. از کامیون برای فضاهای تنگ استفاده می‌شود ولی تریلی به دلیل فضای زیاد و بالا بودن تعداد چرخ و نوع شاسی برای مناطق بین شهری استفاده می‌شود.

انواع کامیون های باری

کامیون ها احتمالا یکی از مهم ترین جنبه های تمدن مدرن هستند. خواه غذا، ماشین آلات، فناوری یا دام باشد، در برخی مواقع توسط یک کامیون حمل شده است. در اینجا سه نوع کامیون رایج مورد استفاده در تدارکات آورده شده است:

تریلر کامل: یک تریلر کامل کامیونی است که دارای دو محور جلو و عقب است و یک میله کششی آن را محکم به یک واحد حمل و نقل متصل می کند. تریلرهای کامل می توانند وزن کامیون و محموله آن را به تنهایی تحمل کنند. آنها بهترین انتخاب برای حمل و نقل در مسافت های کوتاه هستند.

نیمه تریلر: برخلاف تریلرهای کامل، محور جلویی ندارد و بیشتر وزن آن توسط کامیون تحمل می شود. نیمه تریلرها بسیار متنوع هستند و می توانند انواع مختلف تریلرها را به سرعت جدا و یا متصل کنند. این کامیون یکی از لوازم اصلی حمل و نقل در مسافت های طولانی است.

کامیون مکعبی: کامیون مکعبی یا باربری جعبه ای نوعی کامیون است که یک محفظه بار بزرگ جعبه ای شکل به آن متصل شده است. قاب جعبه بار معمولاً جدا از کابین کامیون است. آنها برای جابجایی مبلمان، لوازم خانگی و مواد غذایی کاملاً مناسب هستند.

انواع تریلی ها

از تریلرهای تخت گرفته تا موارد مختلف آن، تریلرهای زیادی در خط تولیدی کارخانه های سازنده این ماشین سنگین قرار دارد. در برخی موارد، شناسایی هر یک و تشخیص اینکه برای چه چیزی استفاده می شود، ممکن است دشوار باشد. برای شناخت آنها، در اینجا برخی از انواع پرطرفدار تریلر آورده شده است.

Flat-Top: تریلرهای صفحه تخت و تخت به عنوان گزینه پیش فرض در نظر گرفته می شوند. آنها تریلر هایی هستند که دارای سطح قابل استفاده بزرگ و مسطح هستند. آنها در ابعاد و اندازه های مختلف در دسترس هستند. آنها برای حمل بارهای سنگین و بزرگ عالی هستند.

Cage: مشابه بالاپوش های مسطح، تریلر قفسی طوری طراحی شده است که دارای سطح صافی باشد که در آن محموله قرار می گیرد. تفاوت آنها در این است که این نوع تریلر دارای قفسی برای محصور کردن و محافظت از محموله است. این امنیت بیشتر، آن را برای حیوانات و سفرهای طولانی در جاده های آزاد ایده آل می کند.

Box: تریلرهای جعبه ای نسخه های بسیار ایمن قفس هستند. جدا از حفظ حریم خصوصی و حفاظت، تریلرهای جعبه ای به دلیل ضد آب بودن مورد توجه قرار می گیرند. اگر محموله شما نیاز به محافظت در برابر عناصر دارد، تریلرهای جعبه ای یک انتخاب عالی هستند. علاوه بر این، تریلرهای جعبه ای را می توان به راحتی طراحی کرد و اغلب برای تبلیغ شرکت ها یا محصولات استفاده می شود.

انواع کامیون در ایران

انواع کامیون با توجه به میزان قدرت، نوع بارکش، ظرفیت باربری، روش تخلیه و حجم باربری و موارد دیگر می‌توان تقسیم بندی کرد.

  1. کامیون سقف دار
  2. کامیون روباز تک محور
  3. کامیون جفت محور
  4. کامیون میکسر
  5. کامیون تانکر
  6. کامیون مخزن دار
  7. بونکر
  8. کامیون کمپرسی
  9. و موارد دیگر

 انواع تریلی بسته به نوع بارکشی به دسته‌های مختلفی زیر تبدیل می‌شود.

  1. تریلی کفی
  2. تریلی ترانزیت
  3. تریلی لبه دار
  4. تریلی کمپرسی
  5. تریلی بغل بارشو
  6. تریلی یخچالی
  7. تریلی تیغه
  8. تریلی 40 فوت
  9. تریلی 20 فوت 
  10. موارد دیگر

درک تفاوت کامیون و تریلی نباید گیج کننده باشد

درک کامل تفاوت بین کامیون و تریلر نباید دشوار باشد. با این حال، شناسایی یا انتخاب نوع تریلر مناسبی که برای کسب‌وکارتان نیاز دارید، می‌تواند گیج‌کننده باشد، مخصوصاً با انواع بسیاری که در حال حاضر موجود است.

خوشبختانه، متخصصان و مؤسسات قابل اعتمادی وجود دارند که می توانید برای یافتن تریلر مناسب به شما کمک کنند.

خرید قطعات انواع کامیون از اصفهان تخشا

شرکت اصفهان تخشا یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت قطعات یدکی ماشین سنگین است. شما می‌توانید واترپمپ‌های کامیون این شرکت را با بهترین کیفیت ساخت و متریال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

شما می‌توانید برای خرید قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و در میان انواع قطعات تولیدی این شرکت؛ محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای خرید قطعات انواع کامیون نظیر واترپمپ کامیون تنها با شماره گیری ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ می‌توانید تمامی قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5