تاریخچه کامیون ولوو - شرکت اصفهان تخشا

تاریخچه کامیون ولوو

ولوو کارز (Volvo Cars) شرکت خودروسازی سوئدی است، که در حال حاضر به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از کمپانی چینی جیلی فعالیت می‌نماید. این شرکت هم‌اکنون تولید کننده خودروهایی در کلاس اس‌یووی، استیشن واگن، سدان و کوپه می‌باشد و شبکه‌ای از ۲٫۳۰۰ مرکز فروش را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مدیریت می‌کند. در ادامه بیشتر به تاریخچه کامیون ولوو و معرفی آن می‌پردازیم.

معرفی شرکت ولوو

ولوو، (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

بیشتر بخوانید: کامیون چیست؟

کمپانی ولوو یکی از برندهای خودرویی است که سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی در جهان دارد؛ زیرا فعالیت‌های این برند تنها به تولید اتومبیل محدود نمی‌شود و نقش بزرگی در صنعت ایفا می‌کند. این کمپانی مانند دیگر برندها سرد و گرم روزگار را کشیده و برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های خودروسازی جهان، پستی و بلندی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است.  نام برند ولوو، هم‌ خانواده ایمنی، کیفیت و اطمینان است. ولوو در طول تاریخ از همان ابتدا، به کاربردی بودن معروف بوده است.

کمپانی ولوو (Volvo Group) یک برند چند ملیتی سوئدی تبار است که نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد. این کمپانی در زمینه‌های دیگری همچون ساخت، پخش و فروش کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساخت و ساز و حتی زمینه‌های گسترده‌تری نیز فعالیت می‌کند. سال ۲۰۱۶، ولوو به عنوان دومین سازنده بزرگ کامیون‌های سنگین در دنیا شناخته شد. اداره مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.

تا سال 1999 و پیش از فروخته شدن به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company)، ولوو بخشی از AB Volvo محسوب می‌شد. از سال 2010 تا به امروز، این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی Geely Holding Group)) است.

تاریخچه ورود کامیون های ولوو به ایران

ابتدا برند ولوو به عنوان علامت تجاری بلبرینگ SKF در سال ۱۹۱۱ ثبت شد. دلیل انتخاب این نام، کلمه Volvere در لاتین بود که به معنای “من می چرخم” است. در سال ۱۹۲۴، دو بنیانگذار SKF، یعنی اسار گابریلسن و گوستاو لارسن، سرنوشت کمپانی را تغییر دادند.

گابریلسن که مدیر فروش و لارسن که مهندس بود، تصمیم گرفتند که یک خودروی سوئدی بسازند که مناسب جاده های پر از پستی و بلندی و آب و هوای سرد کشورشان باشد. بنابراین در آگوست ۱۹۲۶، یعنی دو سال بعد، AB Volvo فعالیتش را آغاز کرد. تقریبا یک سال گذشت و در طول این مدت، نسخه های اولیه ساخته و اقدامات لازم برای تولید یک خودروی ملی انجام شد.

بنابراین تمامی تمهیدات لازم برای تولید خودرو در گروه SKF سر و سامان گرفته بود. هرچند که گروه ولوو، مبدا حیات این کمپانی را روزی می دانند که اولین ماشین ولوو کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد، یعنی سال ۱۹۲۷٫ در آن سال، تنها ۲۸۰ دستگاه خودرو ساخته شد. پس از رونمایی از اولین کامیون در سال ۱۹۲۸، این برند شهرت بین المللی کسب و تمام توجهات را به خود جلب کرد.

پس از گذشت دو سال، زندگی این کمپانی از این رو به آن رو شد، چرا که موفق به فروش ۶۳۹ دستگاه ماشین ولوو و صادر کردن انواع کامیون ولوو به اروپا شد. این موفقیت برای یک برند ملی نسبتا تازه کار، رویایی عظیمی بود.

البته که این شرکت نیز مانند دیگر کمپانی های هم دوره ای خودش از گزند جنگ جهانی دوم در امان نماند. فروش جهانی ماشین های سواری این برند، تا پس از پایان جنگ، رونق چندانی نداشت.

سال ۱۹۳۵ بود که SKF تصمیم گرفت سهام های خود در کمپانی را بفروشد، چرا که در بورس اوراق بهادار استکهلم معرفی شده بود. Pentaverken که برای این کمپانی موتور تولید می‌کرد، در همان سال توسط کارخانه خریداری شد. تا هفت سال بعد، این برند محبوب موفق شد کمپانی مهندسی Svenska Flygmotor را نیز از آن خود کند و سپس نامش را به Volvo Aero تغییر دهد.

در همین حین، ولوو هر روز برای بزرگتر شدن تلاش می کرد. اولین اتوبوس خود را که B1 نام داشت، در سال ۱۹۳۴ وارد بازار کرد. همانطور که در مقدمه گفته شد، فعالیت های این برند تنها به خودروسازی محدود نبود و نیست. بنابراین در اوایل دهه ۴۰ میلادی، ساخت موتورهای هواپیما نیز به طیف گسترده محصولات تولیدی کارخانه اضافه شد.

این موفقیت های پیاپی، هر روز به جهانی شدن این غول خودروسازی کمک کرده و راه آینده ای روشن را برایش هموار می کرد. درست سال ۱۹۶۳ بود که این برند به طور رسمی بین المللی شد و اولین کارخانه خود را در هلفیکس نوا اسکوشیا در کانادا احداث کرد.

اما پیش از آن موفق شد کارخانه سوئدی ساخت و ساز و تجهیزات کشاورزی Bolinder-Munktell را هم خریداری کند. در سال ۱۹۷۳، نام این کارخانه به Volvo BM تغییر یافت. پس از مدتی، این کارخانه به Valmet فروخته و هر آنچه از آن باقی مانده بود بعدها به Volvo Construction Equipment تبدیل شد.

در کشور ما Volvo در ابتدا بیشتر به خودروهای تجاری آن، شامل اتوبوس، کشنده‌ها، انواع کامیون‌ و دیگر خودروهای سنگین و نیمه سنگین معروف بود. اولین بار Volvo با سه کامیون وارد ایران شد. از جمله خودروهای سنگین ولوو که در ایران بسیار پرطرفدار است سری FH می‌باشد که علاوه بر برخورداری از موتور قدرتمند، دارای کابین و بدنه مستحکم است.

 خودروهای سواری Volvo که وارد ایران شدند عبارتند از: شاسی بلند ولوو XC90، کراس اوور XV60، سدان ولوو C70 کروک، هاچبک C30 و هاچبک V40. در میان خودروهای وارد شده به ایران می‌توان گفت Volvo XC90 پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودرو در میان مردم است.

خرید قطعات کامیون ولوو از شرکت اصفهان تخشا

شما می توانید برای خرید هر یک از قطعات کامیون ولوو از شرکت اصفهان تخشا از طریق سایت و یا سایر راه های ارتباطی شرکت اقدام کنید. دیگر نیازی نیست که نگران کیفیت قطعات یدکی مورد نیاز خود برای کامیون ولوو باشید. شرکت اصفهان تخشا با بهره برداری از بهترین متریال ساخت، قطعات یدکی کامیون و واترپمپ ها را با بهترین کیفیت تولید کرده و به بازار ارائه می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ویژگی های هریک از قطعات ماشین سنگین تولیدی شرکت اصفهان تخشا با شماره ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه مشاوره تخصصی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5