تاریخچه کامیون بنز - شرکت اصفهان تخشا

تاریخچه کامیون بنز

در این مقاله به تاریخچه کامیون بنز خواهیم پرداخت.قدمت کامیون بنز به‌قدری است که اولین عکس‌های آن سیاه‌وسفید بودند. در سال 1896 نسخه‌های ابتدایی آن تولید شد و در سال 1959 میلادی بود که دور جدید تولیدات این محصول با نام Kurzhauber شروع به کار کرد.

بنز در سال 1959 در آلمان اولین کامیون خود را برای مصرف داخلی تولید کرد و برای اینکه این کامیون را صادر کند، تولیدات را تا سال 1995 میلادی ادامه داد و در این زمینه هم رشد و پیشرفت زیادی کرد و در صادرات به خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی موفقیت‌های زیادی کسب کرد و در مدت‌زمان کوتاهی در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی معروف شد. مدل ۱۹ تنی این کامیون در سال ۱۹۶۲ با قدرت بیشتری نسبت به سایر کامیون‌ها به نام L334C ساخته شد و به‌صورت عمده صادر شد.

بیشتر بخوانید: کامیون چیست؟

معرفی شرکت بنز

مرسدس بنز در ابتدا فقط در صدد تولید خودرو های لوکس و سواری بود اما بعدا از سال 1958 به تولید خودرو های سنگین مانند انواع کامیون کامیون و خاور نیز روی آورد و در این زمینه بسیار موفق شد و عملکردی عالی از خود نشان داد. همچنین از ابتدای تولید کامیون های بنز یعنی 1958 شرکت صنعتی خاور شروع به تولید انواع کامیون های بنز کرد و به فروش بسیار زیادی دست یافت شرکت صنعتی خاور بعد ها در سال 1994 با شرکت ایران خودرو ادغام شد و اینگونه بود که شرکت کنونی ایران خودرو دیزل تاسیس شد.

تاریخچه ورود کامیون های بنز به ایران

تاریخچه ورود کامیون‌های بنز به ایران- شرکت اصفهان تخشا

تاریخچه کامیون بنز در ایران نیز خالی از لطف نیست و در این بخش از مقاله به آن اشاره ای کوتاه خواهیم داشت. کامیون بنز مدل ۲۶۲۴ از سری L (ال) مدت مدیدی است که در ایران تولید و عرضه می‌گردد. این کامیون در بین مردم به اسم “خاور” مشهور شده است.

البته در بین فعالان صنعت حمل و نقل این ماشین سنگین بنز و به اسم بنز مایلر شناخته می‌شود. تاریخچه بنز می‌گوید که این ماشین برای نخستین بار اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که در کشور آلمان به تولید انبوه رسید و بعد از آن‌که استقبال داخلی فراوانی از این ماشین سنگین بنز به عمل آمد، به صادرات بین‌المللی رسید.

شرکت بنزِ آلمان از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌های سنگین برای حمل‌ونقل اعم از اتوبوس، کامیون و همچنین خودروهای سبک است که بیش از یک قرن و نیم از تولید اولین خودرو این شرکت می‌گذرد.

یکی از کشورهایی که در آن کامیون بنز مایلر اهمیت فراوانی پیدا کرد ایران بود. این محبوبیت منجر به این شد که ایران خودرو دیزل که در سال‌های دور با عنوان خاور فعالیت می‌کرد، تولید کامیون بنز مایلر را در سال ۱۳۳۸ کلید بزند. تعمیرات راحت و آسان و دسترسی کامل به لوازم یدکی این محصول منجر به ادامه‌دار شدن محبوبیت مایلر بنز تا به امروز در ایران شده است.

از آن جایی که آلمان به دنبال این بود که به کمک کمپانی بنز بتواند در اواخر قرن نوزده به انواع و اقسام ویژه‌ای از وسایل حمل و نقل جاده‌ای دست پیدا کند، خودرو بنز مایلر این رویا آلمان را تحقق می‌بخشید. توان کششی این محصول چیزی حدود ۷.۴ تا ۱۸ تن بود که یک انقلاب در صنعت حمل و نقل به حساب می‌آمد.

شرکت بنز در کشور آلمان در سال ۱۳۰۵ توسط کارل بنز و گاتلیب دالیمر بنیان‌گذاری شد. بنیان‌گذاران این شرکت همچون شرکت اسکانیا در آن زمان توانستند خودرو طراحی‌شده‌ای را که از چند سال قبل روی آن کار کرده بودند را روانه بازار کنند. تاکنون محصولات تولیدی این شرکت جزء پرطرفدارترین محصولات تولیدی در شرکت‌های خودروسازی جهان بوده است. این شرکت با گذر زمان و ارائه طرح‌های بیشتر، رفته رفته گسترش یافت و امروزه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید خودرو در سراسر جهان است.

اولین سری محصولات مرسدس بنز با عنوان مایلر با استقبال بسیار گسترده‌ای رو به رو شد که مسیر را برای ادامه کار در این زمینه هموار کرد. تولید بنز مایلر از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۹۵ آن‌قدر پر رونق بود که آلمان به برترین صنعت تولید خودرو سنگین مشهور شده بود. اولین سری از انواع کامیون بنز تحت عنوان «سری ال» در آلمان وارد جریان صادرات بین‌المللی شد.

پرطرفدارترین محصولات بنز

خاور بنز ۶۰۸

این‌یک نمونه ایرانی شده از کامیون‌های بنز است که در سال 1997 میلادی تولید شد و بعد از آن فقط مدل‌های کارکرده آن در بازار موجود است. حجم موتور این نوع کامیون ۳۷۸۲ سی‌سی است. دیفرانسیل به‌کاررفته در این کامیون دستی است. این مدل نسبتاً کوچک تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

کامیون بنز 6 تن تک

این مدل یکی از بهترین کامیون‌ها برای کارهای باری و کمپرسی است که از کامیون‌های بنز بسیار قوی‌تر هستند. اگر بخواهیم مشخصات فنی این مدل کامیون‌ها را بررسی کنیم، باید به موتور آن اشاره‌ کنیم که ۲۴۰ اسب بخار را در ۲۲۰۰ دور در دقیقه فراهم می‌کند. حجم سیلندرهای این کامیون ۱۱ هزار و ۵۸۰ سی‌سی است که از شش سیلندر به‌صورت خطی استفاده می‌کند.

کامیون بنز اکتروس

این نوع یکی دیگر از گزینه‌های موجود است که به‌مراتب از مدل‌های قبلی قوی‌تر و کامل‌تر است. باوجوداینکه خریدوفروش این کامیون‌ها به نسبت مدل‌های قبلی کمتر است اما ویژگی‌های جالبی دارد. اتاق استفاده‌شده در این مدل‌ها ۵۰ لیتر حجم دارد که یک اتاق بزرگ برای راننده و سرنشینان استفاده می‌کند.

خرید قطعات کامیون بنز از شرکت اصفهان تخشا

شما می توانید برای خرید هر یک از قطعات کامیون بنز از شرکت اصفهان تخشا به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و بعد از مشاهده محصولات این شرکت، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. لازم به ذکر است که شما برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را برای خرید قطعات مورد نیاز خود دریافت کنید.

۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5