انواع تریلی کمرشکن - اصفهان تخشا

انواع تریلی کمرشکن: راهنمایی برای انتخاب صحیح

تریلی کمرشکن، یکی از ماشین آلات حمل بار است که قسمت بارگیری از کابین 4 چرخ آن جدا است. از تریلی کمرشکن برای حمل بار فوق سنگین و بزرگ در صنایع و معادن استفاده می‌شود. این نوع ماشین ماشین آلات به دلیل نوع باری که حمل می‌کنند دارای انواع متفاوتی هستند. انواع تریلی کمرشکن را شرکت‌های مختلفی نظیر ولوو، کوماتسو، کاترپیلار و موارد دیگر تولید و به بازار عرضه می‌کنند. 

به دلیل کاربرد تریلی کمرشکن، بارگیر غیر ثابت آن دارای تعداد محور، چرخ، سایز لاستیک بیشتر است. طول و عرض انواع تریلی کمرشکن زیاد در نظر می‌گیرند.

ارتفاع کم تریلی کمرشکن برای کاهش فشار محموله بر روی محور و جاده، تنظیم شده است. با توجه به نوع بار فوق سنگین و بسیار بزرگ، راننده انواع تریلی کمرشکن باید به قوانین رانندگی تسلط کامل داشته باشد. این قوانین در کشورها متفاوت بوده از همین جهت بیشتر در معادن و در جاده‌های مخصوص برای صنایع خاص کاربرد دارد.

تریلر کمرشکن یک نیمه تریلر با دراپ دک است. (عرشه حمل بار آن دارای دو قسمتی است.) یکی بلافاصله پشت قسمتی مانند گردن غاز و دیگری درست قبل از چرخ‌ها قرار دارد. این بدان معناست که انتهای دم تریلر کمرشکن بالای کف قرار دارد اما پایین‌تر از قسمت جلوی آن باقی می‌ماند. به همین دلیل است که بسته به اینکه در کجای جهان هستید به تریلرهای کمرشکن ( Lowboy ) به عنوان دو دراپ، کم تخت، لودر کم یا شناور نیز گفته می‌شود.

انواع مختلف تریلی کمرشکن در جهان ( Lowboy )

انواع مختلفی از تریلی‌ کمرشکن وجود دارد. در کشورهای دیگر، پرکاربردترین دسته بندی بر اساس نحوه چسباندن قسمت غاز مانند بخش بار به تریلی است.

Fixed Neck Lowboy

یک لوبی گردن ثابت روی تریلر نصب شده است که، آن را به یک جایگزین سبک وزن تبدیل می‌کند. باربر سبک ثابت نشان می‌دهد که بارگیری از جلوی تریلی سخت است.

Fixed-Gooseneck-Lowboy

Fixed Gooseneck Lowboy

Fixed-Neck-Lowboy

باربرهای اسکله‌های ثابت گوزنک (FGL) دارای عرشه‌هایی برای جابجایی هستند که بارگیری آنها را از پشت و جلو آسان می‌کند. خود گردن غاز قابل تنظیم است و پس از اتصال مجدد، محموله روی تریلی در موقعیت خود باقی می‌ماند.

لوبوی یقه غازی قابل جابجایی (RGN)

Removable-Gooseneck-Lowboy-(RGN)

یقه غازی قابل جابجایی (RGN) بهترین باربری‌های سنگین هستند. RGN ها می‌توانند 20 محور داشته باشند که به آنها قدرت حمل تا 150000 پوند محموله را می‌دهد. این محورها، زمانی که محموله باید کشیده شود، هل داده شود، غلت بخورد یا روی تخت تریلر رانده شود، به کار می‌آیند.

همچنین در صورت نیاز، می‌توانید اقلام حجیم‌تر و سنگین‌تر را از بالا بارگیری کنید. RGN ها همچنین به عنوان پسر غازی قابل جدا شدن شناخته می‌شوند. دو نوع RGN وجود دارد.

1- RGN های هیدرولیک

RGN های هیدرولیک متداول ترین انواع تریلرهای کمرشکن هستند. آنها از سیلندرهای هیدرولیک استفاده می‌کنند که جدا شدن تریلر و تنظیم ارتفاع را به راحتی انجام می‌دهند. اپراتورهای تریلر می‌توانند مرکز ثقل پایینی را در مواردی که بارها به طور غیرعادی بلند هستند حفظ کنند.

سیستم های هیدرولیک وزن قابل توجهی به تریلرهای هیدرولیک RGN اضافه می‌کنند و بنابراین ظرفیت حمل کلی را کاهش می‌دهند. آنها نسبت به RGN های مکانیکی به تعمیر و نگهداری مکرر و دقیق تر نیاز دارند. RGN‌های هیدرولیک نیز گران هستند.

2- RGN های مکانیکی

RGN های مکانیکی از مکانیزم دستی یا فنری برای بلند کردن سطح شیب دار استفاده می‌کنند. اکثر مردم RGN های هیدرولیک را انتخاب می‌کنند، اما شرایطی وجود دارد که RGN های مکانیکی گزینه بهتری هستند. به عنوان مثال، یک RGN مکانیکی بهترین جایگزین شما در حمل و نقل های طولانی مدت است که انتظار می‌رود بار برای چند روز روی تریلر باقی بماند.

آنها همچنین در جایی که تخلیه باید روی سطوح سخت و صاف انجام شود ترجیح داده می‌شود. عملکرد RGN های مکانیکی سخت تر است، اما وزن سبک تر و به طور کلی تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

انواع تریلی کمرشکن در ایران

انواع مختلفی از کمرشکن در ایران وجود دارد. انواع تریلی در ایران بر اساس تعداد محور دسته بندی می‌شود. از انواع تریلی کمرشکن در ایران می‌توان به کمرشکن 2 تا 11 محور و بوژی اشاره کرد. توجه داشته باشید با افزایش محور، طول، عرض و ارتفاع تا کف، تعداد لاستیک و سایز آن‌ها متغیر خواهد بود. از انواع کمرشکن موجود در ایران:

  • کمرشکن 2 محور با طول 1200 سانتی متر و عرض 260 سانتی متر، وزن خالص 6 تن با 8 لاستیک سایز 20*90
  • کمرشکن 3 محور با طول 1400 سانتی متر و عرض 300 سانتی متر، وزن خالص 11 تن با 12 لاستیک سایز 20 * 1000
  • کمرشکن 4 محور با طول 1550 در عرض 340 سانتی متر با وزن خالص 17 تن و با 32 چرخ 20 * 1100
  • کمرشکن 11 محور با طول 1900 و عرض 1300 با وزن خالص 17 تن با 16 لاستیک در سایز 20 * 1100

ابعاد انواع تریلی کمرشکن

ظرفیت باری انواع کمرشکن از 24 تا 60 تن با وزن خالص 14 تا 24 تن و وزن بار 40 تا 90 تن متغیر است. ابعاد تریلی کمرشکن از طول 1200 تا 1500 سانتی متر با عرض 2500 تا 3500 سانتی متر است. 

حداکثر ابعاد یک تریلر کمرشکن ممکن است به شرح زیر کمی متفاوت باشد:

  • حداکثر طول کف – 24 فوت تا 29.6 فوت
  • حداکثر ارتفاع کف – 18 اینچ تا 24 اینچ
  • حداکثر عرض قانونی – 8.5 فوت
  • حداکثر ارتفاع بار قانونی – 11.5 فوت تا 12 فوت
  • حداکثر ارتفاع بار کلی قانونی – 14 فوت

حداکثر وزن یک تریلر لوبوی دو محوره 40000 پوند است اما بسته به تعداد محورها می‌توان آن را تا 80000 پوند افزایش داد. یک تریلر کمرشکن 25 تنی می‌تواند بیش از 50000 پوند حمل کند در حالی که یک تریلر 35 تنی می‌تواند بیش از 70000 پوند حمل کند.

متداولترین پیکربندی کامیون و تریلر کمرشکن دارای یک کامیون نیمه تریلر سه محوره است.اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تریلی های کمرشکن علاقه دارید، حتما مقاله تریلی کمرشکن چیست؟ و در کجا‌ها استفاده می‌شود را مطالعه کنید.

چرا از انواع تریلر کمرشکن استفاده کنیم؟

از انواع تریلر کمرشکن، برای جابجایی بولدوزرهای متحرک، بیل مکانیکی، بیل مکانیکی و سایر تجهیزات یا محموله های بزرگ ترجیح استفاده می‌شود. به برخی از مزایای استفاده از انواع تریلر کمرشکن اشاره شد به عنوان مثال، بارگیری ساده تر از جلو و عقب، دلایل متعددی وجود دارد که می توانید از انواع تریلر کمرشکن برای سفارش تجهیزات سنگین بعدی خود استفاده کنید.

مزایای دیگر تریلی کمرشکن در مقایسه با سایر انواع تریلی‌ها عبارتند از:

  • ثبات بهبود یافته، به لطف مرکز ثقل پایین
  • بهبود ایمنی، به لطف ساخت مواد با استحکام بالا
  • تطبیق پذیری اضافی از نظر انواع بار
  • توانایی آنها برای کمک به تجهیزات بزرگ برای مطابقت با مقررات ارتفاع
  • مناسب برای بارهای سنگین و حمل و نقل بارهای بیش از حد

ثبات

عرشه کم ارتفاع انواع تریلی کمرشکن به این معنی است که آنها مرکز ثقل پایینی دارند. آنها در هنگام جابجایی محموله های سنگین یا بزرگ نسبت به سایر انواع تریلر پایدارتر هستند.

ایمنی

انواع تریلری کمرشکن برای حمل بارهای سنگین و بزرگ طراحی شده‌اند که در غیر این صورت حمل آن با سایر انواع تریلر خطرناک است. با تریلی‌های کمرشکن می‌توان، محموله های بزرگ و سنگین را با سهولت نسبی بارگیری و تخلیه کرد.

همه کاره

تریلرهای کمرشکن علاوه بر حمل محموله های سنگین می‌توانند، بارهای بیش از عرض را نیز حمل کنند. تجهیزات سنگین صنعتی و ساختمانی اغلب به طور غیرعادی گسترده هستند. یک شرکت حمل و نقل که طیف وسیعی از محموله ها را حمل می کند به چندین نوع مختلف تریلر نیاز ندارد. انواع تریلی‌ کمرشکن می‌توانند تقریباً هر نوع محموله‌ای را تا زمانی که در حد ظرفیت حمل آنها باشد، جابه‌جا کنند.

بیشتر بخوانید: قوی ترین و بزرگترین کامیون دنیا را بشناسید!

رعایت محدودیت‌های قد و وزن

برخی کشورها، مناطق و مناطق قوانینی دارند که ارتفاع محموله‌ها را که می‌توان از طریق جاده جابجا کرد، مشخص می‌کند. تریلی کمرشکن، به شرکت های حمل و نقل اجازه می‌دهند تا محموله‌های بزرگ را بدون نقض قوانین قابل اجرا حمل کنند. ارتفاع بارها ممکن است به 14 فوت برسد.

طراحی تریلی کمرشکن، به آن اجازه می‌دهد در مقایسه با تریلی تخت معمولی، به طور غیر عادی ارتفاع آن نزدیک به زمین است. برای حمل و نقل مواردی که ارتفاع آن از ارتفاع استاندارد برای حمل و نقل جاده‌ای تجاوز کند، جابجایی با انواع تریلی کمرشکن بهترین گزینه است.

در برخی از کشورها، وزن بار حمل شده توسط تریلی کمرشکن بررسی می‌شود. همچنین باید زمان‌های مجاز سفر همراه با محدودیت‌های طول، عرض، ارتفاع و وزن برای حمل و نقل در بین بزرگراه‌ها و جاده‌ها مطابقت داشته باشد.

از انواع تریلی کمرشکن اغلب برای حمل ماشین آلات ساختمانی سنگین مانند بیل مکانیکی ، تجهیزات کشاورزی مانند دروگرها و تراکتورها و انواع تجهیزات میدان نفتی استفاده می‌شوند. از طرفی استفاده از تریلی کمرشکن برای ماشین‌هایی با لاستیک‌های بزرگ لاستیکی، مانند کامیون‌های مفصلی، جرثقیل‌ها و بولدوزرها، موهبت است. حمل‌کنندگان ممکن است تریلی کمرشکن RGN را برای تجهیزاتی که به زوایای باری کم نیاز دارند، مانند سنگفرش‌ها و بالابرهای قیچی، انتخاب کنند.

خرید قطعات انواع کامیون از اصفهان تخشا

برای خرید قطعات کامیون خود نگران قیمت و کیفیت آن نباشید. شرکت اصفهان تخشا تولید کننده انواع قطعات کامیون مانند واتر پمپ کامیون است. این شرکت با بهره‌گیری از دانش روز دنیا در نظر دارد کیفیت را فدای کمیت محصولات خود نکند. از آنجایی که در صنعت حمل و نقل خرابی کامیون مانع از ادامه کار می‌شود شما می‌توانید با تعمیر و یا تعویض به موقع قطعات خود از خرابی بیشتر جلوگیری کنید.

برای خرید قطعات انواع کامیون تنها با شماره گیری  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ می‌توانید تمامی قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5