قوی ترین کامیون - اصفهان تخشا

آشنایی با قوی‌ترین کامیون دنیا

در دنیای حمل و نقل، قوی ترین کامیون‌ها همیشه مورد توجه و در اولویت قرار دارند. کامیون‌های قوی با مشخصات فنی بالا، قادر به حمل و جابجایی بارهای سنگین و حجیم هستند. امروزه برندهای متفاوتی مانند نیکلاس، کنوورت، اسکانیا، مرسدس بنز، ولوو، مان و داف و موارد دیگر قوی ترین کامیون خود را ساخته و به بازار عرضه می‌کنند.

معرفی انواع قوی ترین کامیون جهان

انواع قوی ترین کامیون برندهای جهان، بر اساس عملکرد و کارایی آن‌ها، ویژگی‌های متفاوت دارند. قوی ترین کامیون‌های جهان را اصولا به عنوان بهترین کامیون‌های جهان می‌شناسند. البته ملاک بهترین بودن هر کامیون در هر برندی متفاوت است. برای آشنایی با بهترین‌ها، مقاله بهترین کامیون جهان را مطالعه کنید.

انواع قوی ترین کامیون جهان شامل موارد زیر است:

1- تراکتوماس ( Tractomas )

شرکت صنایع نیکولاس در نزدیکی شهر اوسر فرانسه واقع است که، به تولید قوی‌ترین و بزرگ‌ترین کامیون دنیا می‌پردازد. این بوژی‌کش‌ها، تراکتوماس ( Tractomas ) نام دارند و در انواع مختلف ۶×۶، ۸×۸ و ۱۰×۱۰ ساخته می‌شوند. این قوی ترین کامیون جهان به‌قدری عظیم‌الجثه هستند که، وقتی یک ولوو FH16 در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد همچون کودکی مظلوم به نظر می‌رسد!

مدل D75 TR8x8 دارای ابعاد غول‌آسایی برابر با ۱۰.۸۷ متر طول، ۳.۴۸ متر عرض و ۴.۵۲ متر ارتفاع است درحالی‌که وزن خالصی برابر با ۳۶ تن دارد. نیکولاس برای این بوژی‌کش غول‌پیکر از کابین کامیون‌های رنو استفاده کرده است. از طرفی قوی ترین کامیون ایران نیز به شمار می‌رود.

تریلر بوژی  D75 TR8x8 - اصفهان تخشا

سایر مدل های نیکولاس

D100 TR10x10 کامیون تراکتوماس - اصفهان تخشا

نیکولاس مدلی حتی بزرگ‌تر از D75 8×8 را هم تولید می‌کند که D100 10×10 نام دارد. وزن خالی این هیولا که پنج محور دارد، برابر با ۴۱ تن بوده و رسماً نام آن به‌عنوان بزرگ‌ترین کامیون جاده‌ای دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

شرکت صنایع نیکولاس همچنین با استفاده از مدل D100 10×10 توانسته است رکورد طویل‌ترین کِشنده و تریلر دنیا را نیز بنام خود ثبت کند. در این پروژه چهار دستگاه بوژی‌کش D100 TR10x10 هریک به قدرت ۹۰۰ اسب بخار کاروانی ۱۴۰ متری را تشکیل داده و اقدام به حمل یک ترانسفورماتور زیمنس به وزن ۳۳۰ تن نمودند. برای حمل این محموله، سه بوژی‌کش در جلو قرار گرفته و یک دستگاه هم از عقب آن‌ها را هُل می‌داد.

2- کامیون کشنده داف XF 530

XF 530کامیون داف  - اصفهان تخشا

از قوی ترین کامیون داف در جهان می‌توان به کامیون کشنده داف XF 530 اشاره کرد. کامیون کشنده‌ DAF XF 530 با قدرت 530 اسب بخار، توانایی حمل بار سنگین و حجیم را در مسافت‌های طولانی دارد. این کامیون کشنده، دارای یک سیستم هوشمند ترمز گیری و کنترل کننده پایدار است.

در این کامیون کشنده، امکان استراحت در کابین برای راننده، به دلیل فضای بزرگ و راحت کابین فراهم شده است. XF 530 چهار محوره، با وزن کششی 80 تن، موتور MX-13 و با گیربکس 12 سرعته TraXon دارای گشتاور 2600 نیوتن متر در 1000 تا 1425 دور در دقیقه، مدل برتر شرکت کامیونت هلندی است. از ویژگی‎‌های دیگر این کشنده داف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تعداد سیلندر 6
میزان حجم سوخت12.9
قدرت موتور530 اسب بخار

3- کنورث W990

کامیون کنورث W990 - اصفهان تخشا

کنورث W990 یکی از قدرتمندترین کامیون‌های موجود در جهان است که، با قدرت موتوری 565 اسب بخار، تجهیزات سنگین را جابجا می‌کند. این کشنده دارای کابینی زیبا با امکاناتی بی نظیری مانند دسترسی به سیتم نظارت اطلاعاتی و مراقبت از سلامت راننده را دارد. قیمت این کامیون مقرون به صرفه است.

موتورPACCAR MX-13
حجم موتور12/9 لیتر
قدرت موتور 565 اسب بخار

4- کامیون Iveco S-Way

کامیون IVECO S-WAY - اصفهان تخشا

کامیون Iveco S-Way با قدرت و عملکردش، به عنوان قوی ترین کامیون‌های جهان در صنعت حمل و نقل محسوب می‌شود. این کامیون کمرشکن قدرتمند دارای موتور دیزلی Cursor 13 با 570 اسب بخار قدرت و یک گیربکس اتوماتیک Hi-Tronix با 12 دنده، توانسته است تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در بازار شود.

این کامیون دارای سیستم‌های هشدار دهنده و کنترل ترافیک، سیستم هوشمند ترمز و استفاده از فناوری جدید در روشنایی و نمایشگرها است. طراحی زیبا و آرگونومیک کابینه یکی دیگر از ویژگی‌های مورد نظر برای رانندگان است.

کامیون Iveco S-Way با استفاده از تکنولوژی Euro VI-D، به حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده کمک می‌کند. سیستم‌های مدیریت سوخت پیشرفته و بهینه سازی مصرف سوخت، به این کامیون کمک می‌کند تا عملکرد بالایی را از خود نشان دهد.

سیستم‌های هشدار و کنترل ترافیک، سیستم هوشمند ترمز و استفاده از فناوری‌های جدید در روشنایی و نمایشگرها از ویژگی‌های و امکانات دیگر این کشنده قوی است. طراحی زیبا و آرگونومیک کابینه آن، رانندگی را برای رانندگان تسهیل می‌کند.

Iveco S-Way دارای ظرفیت سوخت 12.9 لیتر و گشتاور 2500 نیوتن متر در 1000 تا 1605 دور در دقیقه است.

5- اسکانیا R 580

R 580 کامیون اسکانیا - اصفهان تخشا

اسکانیا R 580 از یک موتور 16.4 لیتری 580 اسب بخار قدرت می گیرد و در بزرگراه با 2950 نیوتن متر در 1000 تا 1350 دور در دقیقه سرعت می گیرد. طراحی کابین راننده باعث می‌شود رانندگانه از راننندگی خود لذت ببرند. به کار بردن تکنولوژی روز دنیا در این مدل از اسکانیا علاوه بر بهره وری بالاف باعث کاهش مصرف سوخت می‌گردد.

6- پیتر بیلت 389

 کامیون پیتربیلت 389 - اصفهان تخشا

از بزرگترین و قوی ترین کامیون‌های آمریکایی می‌توان به پیتر بیلت 389 اشاره کرد. این کشنده قوی دارای موتوری با قدرت 590 اسب بخار دارای 14.9 لیتر مخزن است. از دیگر ویژگی‌های بارز آن علاوه بر موتورهای قدرتمند و توانمند می‌توان به، سیستم‌های ترمز پیشرفته و سیستم ایمنی فوق العاده اشاره کرد.

با استفاده از تکنولوژی جدیدی که در سیستم مدیریت سوخت به کار رفته، در افزایش عملکرد و کاهش مصرف سوخت آن تاثیر بسزایی دارد.

7- مرسدس آکتروس 1863

کامیون مشرسدس آکتروس ۱۸۶۳ - اصفهان تخشا

قوی ترین کامیون آلمانی می‌توان به مرسدس آکتروس 1863 اشاره کرد. این کامیون کشنده، دارای قدرتی برابر با 625 اسب بخار با گشتاور 3000 نیوتن متر در 1100 دور در دقیقه است.

قدرت موتور625 اسب بخار
تعداد سیلندر6
حجم مخزن سوخت15.6 لیتر

8- کامیون مان TGX 18.640

کامیون مان TGX 18.640 دارای یک موتور 6 سیلندری خطی D38، ظرفیت 15.5 لیتر، گشتاور 3000 نیوتن متر و 640 اسب بخار یکی از قوی ترین کامیون جهان است. از این کامیون، برای حمل بارهای حجیم و سنگین، بدون انحراف بار بهره می‌برند. این کامیون با قابلیت تنظیم خودکار سرعت، ایمنی رانندگان را تضمین می‌کند.

TGX 18.640کامیون مان  - اصفهان تخشا

9- اسکانیا R 730

اسکانیا R 730 یکی از قوی ترین کامیون‌های مجود در بازار است. این کامیون 8 سیلندر دارای ظرفیت سوخت 16.4 لیتر با قدرت موتوری 730 اسب بخار و گشتاور 3500 نیوتن متر، امکان جابجایی بار حجیم و سنگین را دارد.

کامیون اسکانیا R 730 - اصفهان تخشا

10- ولوو FH 16750

شرکت ولوو، یکی از انواع برندهای تولید کننده قدرتمندترین کامیون‌های جهان است. از قوی ترین کامیون‌های ساخته شده این برند می‌توان به ولوو FH 16750 اشاره کرد. ولوو FH 16750 با 20 اسب بخار اضافی موتور خود از اسکانیا R 730 قدرتمندتر است. این کامیون 6 سیلندری، با ظرفیت 16.1 لیتری و گشتاور 3550 نیوتن متر در 1050 تا 1400 دور در دقیقه دارد.

از آنجایی که کامیون‌های ولوو از استهلاک کمی برخوردارند، برای خرید می‌توان این برند را در الویت قرار داد. قبل از خرید کامیون بهتر است کم استهلاک ترین کامیون در ایران را بررسی کنید.

کامیون ولوو FH 16750 - اصفهان تخشا

11- شوالیه آهنی ولوو ( Volvo Iron Knight )

این کامیون با 4.5 تن وزن، قادر است از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 4.6 ثانسه طی کنید. به دلیل ظرفیت 12.8 لیتری با موتور 6 سیلندری خطی D13، گشتاور 6000 نیوتن متری و قدرت موتوری 2400 اسب بخار، قادر به جابجایی مواد سنگین است.

طراحی خاص بدنه و اجزای آن، این مدل از ولوو را به یک کامیون لوکس تبدیل کرده است. برای شناخت بهتر کامیون‌های لوکس می‌توانید، مقاله لوکس ترین کامیون جهان را بخوانید.

شوالیه آهنی ولوو ( Volvo Iron Knight )
 - اصفهان تخشا

همه چیز درباره قوی ترین کامیون دنیا

D75 TR8x8 از پیشرانهٔ ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون استفاده می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌ که در صورت بارگیری کامل نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

نیکولاس می‌تواند در هرسال ۲۰ دستگاه از این غول‌ها را تولید کند. پیشرانهٔ کاترپیلار این بوژی‌کش عظیم‌الجثه از نوع ۱۲ سیلندر به حجم ۲۷ لیتر است که ۹۰۰ اسب بخار قدرت در ۲۱۰۰ rpm تولید می‌کند اما همه‌چیز قدرت نیست چرا که این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با ۴۰۰۰ نیوتن متر آن‌هم در دور موتور تنها ۱۴۰۰ rpm تولید می‌کند.

ظرفیت سوخت قوی ترین کامیون دنیا

 مخزن گازوئیل این هیولا نیز یک هزار لیتر ظرفیت دارد. D75 TR8x8 با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند تا رقم غیرقابل‌باور هزار تن را بِکِشد و از این طریق رکورد جهانی قوی‌ترین بوژی کش دنیا را بنام خود ثبت کرده است.

کاربرد قوی ترین کامیون دنیا

نیکولاس D75 TR8x8 ترجیحاً در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نموده‌اند. قیمت هر دستگاه از این هیولای غول‌آسا بسته به تجهیزات به یک‌میلیون یورو می‌رسد.

همچنین بسته به نوع کاربری می‌توان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نگه‌دارندهٔ چرخ زاپاس، بلوک ۱۸ تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژی‌کش) و اتاقک عقب اشاره کرد. این اتاقک در اصل یک واحد با وسایل کامل برای زندگی خدمهٔ بوژی‌کش در پروژه‌های طولانی است.

طراحی داخلی قوی ترین کامیون دنیا

در کابین برای راننده آینه‌های کافی به همراه دوربین‌های تعبیه شده که تصاویر را روی صفحه‌نمایش داخل کابین به نمایش درمی‌آورند. پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاترپیلار C27 در زیر کابین نصب شده است. شروع حرکت با ارتعاشات ملایمی صورت می‌گیرد، درحالی‌که پیشرانه پُر آوا است. D75 TR8x8 تقریباً شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه دارد که، برای چین هیولای کوه‌پیکری بسیار زیاد است.

با وجود صندلی‌های راحت اما حرکات تعلیق کامیون احساس می‌شود. ولی به‌طورکلی سواری Tractomas بسیار دلپذیر است درحالی‌که، در صورت وجود ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تن بار در پشت به‌احتمال‌زیاد متفاوت خواهد بود. این غول فرانسوی به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند در گرما و گردوغبار و همین‌طور جاده‌های غیر مسطح نیز حرکت کند. به‌نحوی‌که گفته شده در صورت بارگیری کامل توانایی پیمایش شیب‌های سه درصد را دارد.

راهنمای خرید لوازم یدکی کامیون از شرکت اصفهان تخشا

شما می توانید برای مشاهده تمامی قطعات تولیدی این شرکت به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و بعد از انتخاب محصول مورد نظر، از کارشناسان مجموعه مشاوره خرید دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵  تماس گرفته و از مزایای محصولات این شرکت بیشتر آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5