انواع کامیون دانگ فنگ - اصفهان تخشا

انواع کامیون دانگ فنگ: قدرت، عملکرد و همراهی در حمل بار

طی دو دهه گذشته، برندها و نشان‌های تجاری مختلفی از خودروهای سنگین به کشورمان وارد شده‌اند. از سال‌ها قبل، برندهای اروپایی و انواع تریلر، کامیون و کشنده‌های قاره سبز، حضور گسترده‌ای در ایران داشتند. اما به دلیل تحریم‌های بین المللی و رابطه نزدیک ایران و چین، این برندهای کشور چین بودند که برای حضور و کسب سهم از بازار کشورمان، فرصت مناسبی یافتند.

در بین برندهای چینی خودروهای سنگین، نام دانگ فنگ برای علاقمندان تا حدود زیادی آشنا و شناخته شده است. البته این برند علاوه بر خودروی سنگین، یک اتومبیل هاچ بک هم به نام H30 Cross داشته که طی چند سال گذشته در ایران خودرو تولید می‌شد. در ادامه با اصفهان تخشا همراه باشید تا به معرفی انواع کامیون دانگ فنگ بپردازیم.

معرفی کامیون دانگ فنگ 

کشنده دانگ فنگ، ساخت بزرگترین شرکت خودروسازی چین به نام شرکت خودروسازی دانگ فنگ است. ولوو تراکس 45 درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است. دانگ فنگ به کمک ولوو تراکس و رنو تراکس (یکی از زیر مجموعه‌های بزرگ گروه ولوو) توانسته به بازارهای اروپایی قدم بگذارد. برای آگاهی بیشتر تاریخچه کامیون ولوو را از دست ندهید.

دانگ فنگ پس از شروع تحریم‌های ایران در پی قطع همکاری شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا فعالیت خود را با سایپا دیزل شروع کرد. سایپا دیزل به عنوان نماینده انحصاری شرکت دانگ فنگ در ایران فعالیت دارد و کشنده دانگ فنگ نیز توسط این شرکت وارد بازار حمل و نقل کشور می‌شود.

شرکت سایپا دیزل متعلق به گروه خودروسازی سایپا، کامیون کشنده kx480 در مدل 4×2  را تولید می‌کند. کشنده دانگ فنگ با گیربکس قدرتمند 12 دنده و تجهیزاتی نظیر: کروز کنترل، فشار سنج روغن، دکمه استارت موتور خارج از کابین، GPS و …، از محصولات مناسب و قابل اطمینان در میان رقیبان خود و در بازار فعلی است .

انواع کامیون دانگ فنگ در ایران + مشخصات

کشنده دانگ فنگ T375 یا البرز

  T375البرز یا کشنده دانگ فنگ - اصفهان تخشا

کشنده البرز در سایپا دیزل، با کد T375 شناخته می‌شود. این مدل یکی از پر فروش‌ترین کامیون‌های سایپا دیزل است که نقاط قوت آن باعث این مهم شده است. خیلی از مالکین کشنده البرز، از گیربکس ۱۶ سرعته قدرتی آن به عنوان نقطه قوت مهم کشنده البرز نام می‌برند.

شایان توجه است که کشنده البرز که در اصل همان کامیون دانگ فنگ با کد T375 است، در دو نوع تک محور باری R270 و جفت محور T480 به بازار عرضه شد. در این کشنده‌ها، امکانات رفاهی و تجهیزاتی مطلوبی تعبیه و نصب شده است که نظر خریداران این نوع خودروهای سنگین را کاملاً به خود جلب کرده و به همین ترتیب، در ایجاد سهم مناسب از بازار آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

از جمله امکانات مهم این کشنده‌، می‌توان به مواردی مانند کروز کنترل، دکمه استارت پیشرانه، فشار سنج، روغن موتور خارج از کابین، سامانه ناوبری (GPS) و دیگر گزینه‌ها اشاره کرد.اگر در مورد کشنده‌ها اطلاعات کمی دارید، کامیون کشنده را از دست ندهید.

کشنده کاوه KT420

کشنده کاوه KT420
 - اصفهان تخشا

کشنده کاوه KT420، از جمله محصولاتی است که کیفیت ساخت خوبی داشته و در کشورمان نیز سهم از بازار مناسبی هم دارد. عناصری مانند استفاده از تزئینات و متریال با کیفیت در ساخت و مونتاژ این مدل به همراه تعبیه گیربکس آلمانی و پیشرانه قدرتمند، کاوه KT420 را به گزینه‌ای محبوب و ایده‌آل تبدیل کرده است.

فناوری‌های به‌روز و مدرن هم در این کشنده تعبیه شده و استفاده از فضای خواب مناسب به همراه امکانات رفاهی در خور توجه باعث شده تا این مدل برای انجام مسافرت‌های طولانی راحت و مناسب باشد. به مقوله ایمنی هم در این کشنده توجه ویژه‌ای شده است.

از آنجایی‌که ترمز پرقدرت و مطمئن، یکی از گزینه‌هایی است که در خودروهای سنگین نقش مهمی ایفا می‌کند، کاوه KT420 به انواع سامانه‌های ترمز و هشدار دهنده مجهز شده تا امنیت راننده و سرنشینان دیگر خودروها، تضمین شود. ترمز اگزوز، ترمز موتور، سامانه ترمز ضدقفل (ABS) به همراه ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های عقب و جلو باعث شده تا KT420، در خصوص توقف ایمن هیچ کم و کسری نداشته باشد.

این کشنده ۴۲۰ اسب بخاری که از پیشرانه ساخت رنو سود برده و گیربکس آلمانی ZF دارد، استاندارد آلایندگی یورو ۴ را هم پاس می‌کند و ظرفیت محورهای جلوی آن حدود ۷۰۰۰ کیلوگرم است. گیربکس قدرتی با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب، نحوه انتقال قدرت را به نرمی و کیفیت هر چه تمام‌تر انجام می‌دهد مخازن سوخت آن از دو مخزن ۴۰۰ و ۳۵۰ لیتری آلومینیومی تشکیل شده است.

دانگ فنگ KX480

KX480کشنده-دانگ-فنگ

کشنده دانگ فنگ KX480، یکی از مدل‌های جدید این کمپانی است که به امکانات و تجهیزات خوبی هم مجهز شده است. ضمن اینکه ظاهر دانگ فنگ KX480، یکی از برگ‌های برنده آن در زمینه بازار خرید و فروش است. این مدل توسط سایپا دیزل مونتاژ می‌شود که به عنوان جایگزینی برای مدل ولوو FH 500 انتخاب گردید.

کابین دانگ فنگ KX480 از سقف بلند و دو بخش خواب سود می‌برد و تماماً از فولاد ساخته شده و جوش‌کاری آن با استفاده از پوشش مخصوص ضد زنگ انجام شده است. دانگ فنگ KX480، از ظرفیت باری معادل ۷۰۰۰ کیلوگرم در جلو و ۱۳۰۰۰ کیلوگرم در عقب تشکیل شده است.

این کامیون ۴۸۰ اسب بخاری، گشتاور ۲۵۴۰ نیوتن متری تولید کرده که وظیفه انتقال این قدرت به عهده گیربکسی با ۱۲ دنده در جلو و ۴ دنده در عقب است. کامیون دانگ فنگ KX480، شش سیلندر بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۴ را نیز پاس می‌کند.

ترمز موتور و ترمز اگزوز، J-Brake از نوع عمل کننده روی سوپاپ‌ها به همراه توربوشارژر مجهز به فن الکتریکی ویسکو، از دیگر سامانه‌های بخش فنی کامیون دانگ فنگ KX480 محسوب می‌شوند. ترمزهای دیسکی در جلو و عقب به همراه سامانه ضدقفل (ABS) ، تانک باد آلومینیمی و ترمز تریلی و پارکینگ، تکمیل کننده سامانه‌های ترمز و بخش ایمنی کشنده دانگ فنگ KX480 هستند.

شایان توجه است که کشنده سری KX، جزو اولین کشنده‌ای با برند چینی بود که اجازه یافت تا در نمایشگاه‌های خودروهای سنگین در برخی از کشورهای اروپایی حضور پیدا کند. این اتفاق در نمایشگاه IAA سال ۲۰۱۴ انجام شد. البته این مورد طبیعی هم محسوب می‌شد، چون سری KX به عنوان پرچم‌دار محصولات دانگ فنگ در بخش کشنده و تریلر بوده و نه تنها در کشور چین عرضه می‌شود، بلکه به عنوان هدف صادراتی جهت جنوب غرب آسیا، روسیه و شمال آفریقا، در نظر گرفته شده بود.

معایب کامیون دانگ فنگ

آفتابگیرهای موجود در این نمونه از کامیون دانگ فنگ بسیار ساده بوده و پاسخگوی نیاز این ماشین نیست. در نتیجه ممکن است موتور این ماشین در فواصل بسیار طولانی داغ شده و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منفی این کامیون وجود پنجره‌ای قدیمی در مکان نامناسب است که کمی طراحی این ماشین را دچار اختلال کرده است.

از نشر پدیده زیبا شناختی، بهتر است این پنجره در مکان مناسب تری قرار داده می‌شد و یا اینکه از طراحی‌های جدید حذف می‌شد. با وجود تمامی این نکات مهم ترین نکته مربوط به این کامیون‌ها، قدرت و سرعت فوق العاده آن است. در نهایت می‌توان کامیون دانگ فنگ را کامیونی بسیار مناسب و زیبا معرفی کرد.

مزایای کامیون دانگ فنگ

کیفیت رنگ‌های کامیون دانگ فنگ بسیار عالی است. به طوری که امروزه شما شاهد بروز کامیون‌های بسیار خوش آب و رنگ و با کیفیت هستید که به عنوان اژدهای آتشین جاده‌ها شناخته می‌شوند. این اژدهای آتشین، دارای قدرت و کیفیت بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های گذشته ارائه شده از شرکت است.

در نمونه‌های قبلی تولید شده توسط این شرکت، فضای مناسبی جهت ذخیره سازی بار تعبیه نشده بود. در نمونه‌های جدید شما شاهد بروز فضاهای تازه و جعبه های بسیار مناسب و کاربردی خواهید بود. این جعبه‌ها در نمونه‌های جدید در فضای مناسبی تعبیه شده و قدرت این کامیون‌ها را تا حد زیادی ارتقا می دهد.

تا قبل از این نمونه‌های تولید شده این شرکت دارای ضعف بسیار مهم کمبود فضای ذخیره سازی بودند. امروزه با بروز کامیون دانگ فنگ شما می‌توانید نقاط بسیار مثبتی در این نمونه‌ها را بیابید. برای مثال این کامیون‌ها دارای سپرهایی مقاوم و زیبا در ناحیه‌ی جلو ماشین هستند. این مورد بسیار موثر بوده و می‌تواند از آسیب‌های جدی به کامیون در تصادفات جلوگیری کند.

کامیون دانگ فنگ ساخت کدام کشور است؟

کامیون دانگ فنگ یکی از ساخته‌های بدیع مردم چین است، مهندسان چینی در طی یک پروژه عالی توانستند دانش و صنعت خودرو سازی را با اصول اولیه طراحی تلفیق کنند. حاصل این پیوند میمون، ماشینی به نام کامیون دانگ فنگ بود.

خرید قطعات کامیون دانگ فنگ از شرکت اصفهان تخشا

شما می‌توانید برای خرید قطعات کامیون دانگ فنگ از شرکت اصفهان تخشا از طریق سایت و یا سایر راه های ارتباطی شرکت اقدام کنید. دیگر نیازی نیست که نگران کیفیت قطعات یدکی مورد نیاز خود برای کامیون دانگ فنگ باشید.

شرکت اصفهان تخشا با بهره برداری از بهترین متریال ساخت، قطعات یدکی کامیون و واترپمپ‌ها را با بهترین کیفیت تولید کرده و به بازار ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ویژگی‌های هریک از قطعات ماشین سنگین تولیدی شرکت اصفهان تخشا با شماره ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه مشاوره تخصصی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5