مقایسه کامیون بنز و ولوو - اصفهان تخشا

مقایسه کامیون بنز و ولوو

در ایران،با توجه به شرایط جغرافیایی ، امتیازات و شرایط واردات و خدمات خودرو ها، اکثریت جمعیت کشنده های جدید موجود در بازار ایران را برند های اروپایی تشکیل داده اند. کشنده های سبک اروپایی، بدون دماغه هستند و تکنولوژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر و فضای کابین کوچکتری نسبت به کشنده های آمریکایی دارند. کشنده های آمریکایی، دارای دماغه بوده و عموما کابین های بزرگی با اکثریت امکانات مثل تخت، تلویزیون، یخچال، چراغ مطالعه، میز و … دارند. از این رو به این کشنده های بزرگ، خانه های متحرک نیز میگویند. علاوه بر این نیز تریلر های آمریکایی و اروپایی با هم تفاوت های زیادی دارند، عموما تریلر های آمریکایی دو محور و 8 چرخ هستند در حالی که تریلر های اروپایی دارای 3 محور و 6 چرخ دارند و این امر استهلاک کمتر و توزیع وزن مناسب تری برای تریلر به ارمغان می آورد.

شرکت‌‌های برجسته خودروسازی دنیا، در کنار خودروهای سدان و سواری به تولید انواع ماشین‌‌های آمبولانس، ون و کامیون نیز می‌پردازند. از مهمترین این کمپانی‌‌ها می‌توان به برند بنز و ولوو اشاره کرد. تجهیزات این دو کشنده آن‌‌ها را به میزان زیادی از محبوبیت در دنیا رسانده است به طوری که سال‌‌های زیادی است جاده‌‌های ایران عزیزمان را در می‌نوردند.

در حقیقت کمپانی‌‌های سازنده ولوو و بنز توانسته‌اند امکانات، قدرت و ایمنی را، در این کشنده‌‌ها به طور قابل توجهی افزایش دهند. همین عامل موجب شده است که بنز و ولوو به دو رقیب قدرتمند نیز تبدیل شوند و به راحتی نتوان یکی را بر دیگری برتر دانست. در ادامه بیشتر به مقایسه کامیون بنز و ولوو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه کامیون بنز با ولوو

برای مقایسه کامیون بنز با ولوو در این مقاله جدیدترین تولیدات این دو کمپانی را که شامل بنز اکتروس و ولوو FH16 هستند، انتخاب کرده‌‎ایم. این دو شرکت رقبای دیرینه‌ای هستند که با استفاده از امکانات روز دنیا توانسته‌اند بر جاده‌‌های داخل و خارج از کشورها حکمرانی کرده و برای رانندگان که در طول شبانه روز ساعات زیادی را به رانندگی می‌پردازند، محیطی آرام و ایمن را فراهم کنند.

کشنده ولوو FH16

در ادامه مقایسه ولوو با بنز خوب است محصولات برند ولوو را نیز بررسی کنیم. همانطور که شاهد هستید ماشین‌‌های ولوو سال‌‌هاست که جاده‌‌های کشورمان را در می‌نوردند. این کمپانی با سابقه فعالیت خود را در کشور سوئد آغاز کرد. از جمله نام آشناترین کشنده‌‌های ولوو، مدل کامیون FH16 آن است. امکانات و تجهیزات فنی که این ماشین دارد، موجب شده تا در بین کامیون داران پرطرفدار باشد.

موتور این کشنده توربو دیزل و قدرت آن 750 اسب بخار با توان 16.1 لیتری است. گیربکس این کشنده از نوع AT03512D 12، بسیار قوی و دقیق است. کابین ولوو FH16 مجهز به یخچال، تختخواب، ماکروویو، صندلی، بخاری درجا و … است. همچنین برند ولوو برای اولین بار، ترمز الکترونیکی را روی این ماشین نصب کرده‌ است.

مقایسه کشنده بنز آکتروس و ولوو FH16

موتور کشنده آکتروس مدل MB-OM 501 LA است و تاثیر مثبتی بر روی قدرت و شتاب آن دارد. اما ولوو اف اچ 16 به موتور دیزلی مجهز است.

همان‌طور که ابتدای مقاله ذکر شد قدرت موتور کشنده آکتروس 435 اسب بخار با حداکثر گشتاور 2100 نیوتن متر است. در حالی که قدرت موتور کشنده ولوو FH16 750 اسب بخار با حداکثر گشتاور 3550 نیوتن متر است. این اختلاف قدرت بیشتر موتور ولوو را نشان می‎دهد.

اگر بخواهیم مقایسه کامیون بنز و ولوو را از نظر استاندارد آلایندگی نیز انجام دهیم، نتیجه آن آلایندگی یورو 3 کشنده آکتروس و یورو 6 کشنده FH16 است.

کشنده آکتروس، سیستم تعویض دنده هوشمند از نوع سنکرونیزه دارد. تعویض دنده هوشمند، رانندگی با این کامیون را بسیار آسان و لذت بخش می‎‌کند. اما شرکت ولوو گیربکس fh16 را اتومات و از نوع تی شیفت (T- SHIFT) طراحی کرده است.

کامیون بنز آکتروس 18 دنده دارد که در موقعیت‌‌های مختلف قابل استفاده است و امکان رانندگی راحتی را فراهم می‌کند. همچنین این خودرو مجهز به کلاچ تک صفحه‌ای خشک با عمل‎‌کننده هیدرولیکی و پنوماتیکی است. ولوو نیز دو دنده از نوع کرال سنگین و فوق سنگین با کلاچ I-SHIFT دوگانه دارد.

سیستم تعلیق ولوو و بنز

یک راه مقایسه ولوو با بنز بررسی سیستم تعلیق محصولات این دو برند است. محور جلو سیستم تعلیق کشنده آکتروس مجهز به فنرهای پارابولیک دو لایه کمک فنر و موج‌گیر است. سیستم تعلیق محور عقب نیز، فنرهای بادی، کمک فنر و موج گیر دارند. ولوو fh16 نیز مجهز به سیستم تعلیق هوا است.

خرید و قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا

شرکت اصفهان تخشا یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت قطعات یدکی ماشین سنگین است. شما می‌توانید واترپمپ‌های کامیون این شرکت را با بهترین کیفیت ساخت و متریال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

شما می‌توانید برای خرید قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و در میان انواع قطعات تولیدی این شرکت؛ محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید قطعات ماشین سنگین اصفهان تخشا از طریق شماره  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5