تریلی کمرشکن چیست؟ - اصفهان تخشا

تریلی کمرشکن چیست؟

حمل بار در معادن و یا صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حمل بار به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود ولی برای کاهش در هزینه‌ها، حمل بار زمینی مقرون به صرفه است. از این رو برای حمل تجهیزات سنگین و بزرگ از برخی از ماشین آلات سنگین بهره می‌برند. تریلی کمرشکن یکی از انواع ماشین آلات سنگین با طراحی منحصر به فرد است که درباره آن شگفت زده خواهید شد.

در دهه 1920، تریلرهای کمرشکن ( یا Lowboy ) به یک نوع تریلر پر تقاضا و محبوب تبدیل شد. این نوع ماشین آلات نام خود را از داشتن عرشه‌ای گرفته‌اند که، نسبت به سایر تریلرها پایین تر از سطح زمین است. از نظر طراحی، مدل‌های اولیه از یک قسمت مانند گردن غاز پرچ شده در جلوی تریلر برای اتصال به کابین کامیون استفاده می‌کردند.

در قسمت عقب تریلر، تایرهای لاستیکی جامد قرار گرفته بود. برای اولین بار بود که، تجهیزات قابل اجرا را بر روی عرشه تریلر سوار شد. تایرهای لاستیکی جامد و محورهای عقب وزن زیادی را در طول فرآیند بارگیری تحمل می‌کردند.

در دهه 1950، طرح‌های تریلر کمرشکن ( یا lowboy ) به اندازه‌ای بهبود یافت که، بارگیری تجهیزات سنگین را برای همه افراد درگیر راحت‌تر و کارآمدتر شد. از طریق بهبودهایی که در ظرفیت باربری انجام دادند، باعث جدا شدن گردن غازی جلو می‌شد، به طوری که بارگیری از جلو نیز یک گزینه بود. در اولین نمونه این ماشین آلات، فقط می‌توانستند از انتهای عقب آن‌ها بارگیری را انجام داد، که این ویژگی تا حدودی نحوه بارگیری محموله‌های سنگین را محدود می‌کرد.

همانطور که گفته شد، این ماشین آلات برای جابجایی بار‌های بسیار سنگین، به 2 بخش تقسیم می‌شوند. بخش جلویی شامل کابین به همراه 4 چرخ است و بخش عقبی برای حمل بار متناسب با نوع بار طراحی می‌شود. به دلیل وجود 4 چرخ مستقل در جلو، امکان جابجایی و تغییر جهت بار آسان است.

سرعت تریلی کمرشکن به دلیل حجم بار و طول این ماشین کم است. طولی این ماشین آلات به دلیل بزرگی بار خود برابر با 5 خودروی سواری یا بیش از 10 متر است. البته این میزان در انواع کمرشکن و برندهای مختلف متغیر است. البته این ماشین آلات به ندرت در جاده‌های بین شهری دیده می‌شوند.

از این ماشین آلات در معادن و صنایع فوق سنگین و در مسیرهای مشخص ( جهت حفظ ایمنی رانندگان دیگر و بار ) استفاده می‌شود. تریلی کمرشکن، از انواع تریلی در ایران، است که نقش اساسی در حمل و نقل مواد و اقتصاد کشور دارد.

انواع تریلی کمرشکن

تریلی کمرشکن با توجه به نوع و وزن باری که حمل می‌کند، طراحی و به بازار عرضه می‌شود. تغییرات در کمرشکن‌های موجود در بازار شامل تعداد محور، طول و عرض تریلی کمرشکن، وزن، تعداد و سایز لاستیک است. به عنوان مثال با افزایش وزن بار، تعداد لاستیک، طول، عرض، سایز لاستیک، تعداد محور و وزن کمرشکن افزایش می‌یابد.

انواع تریلی کمرشکن در ایران با توجه به تعداد محورها دسته بندی می‌شود که با توجه به نیازهای صنعنت حمل و نقل بسیار متنوع است. برخی از این تریلی‌ها دارای سیستم ترمز هیدورلیکی و الکترونیکی هستند که در افزایش ایمنی و افزایش بازدهی در حمل و نقل بار موثرند.

از طرف دیگر، انواع تریلی کمرشکن در جهان با توجه به نحوه چسباندن قسمت غاز مانند بخش بار به تریلی است که با توجه به نوع موتور، طراحی بدنه و قدرت موتور و تجهیزات جانبی متفاوت هستند. از شرکت‌های تولید کننده کمرشکن می‌توان به کاترپیلار، ترکس، ولوو، کوماتسو و غیره اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید، مقاله انواع تریلی کمر شکن را مطالعه کنید.

خرید قطعات انواع کامیون از اصفهان تخشا

در صورت نیاز به قطعات واتر پمپ، دیگر نیاز به بررسی برندهای غیر معتبر نیست. برای خرید واتر پمپ کامیون تنها با شماره گیری  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ می‌توانید قطعه مورد نیاز خود را سفارش دهید.

شرکت اصفهان تخشا با بهره گیری از صنعت و تجهیزات روز دنیا، انواع قطعات کامیون، نظیر انواع واترپمپ، درب دینام، دیفرانسیل و … موارد دیگر را طراحی و تولید می‌کند. از بهترین مواد اولیه در ساخت این قطعات استفاده شده است. تمامی قطعات تولیدی دارای ضمانت نامه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5