کامیون تک چیست؟ - اصفهان تخشا

کامیون تک چیست؟

منظور از کامیون تک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ کامیون تک محور نوعی کامیون بزرگ است که تنها از یک محور محرک در عقب استفاده می کند. این نوع کامیون معمولاً به عنوان کامیون حمل و نقل شهری استفاده می شود، در حالی که کامیون تاندم محور که از دو محور محرک استفاده می کند، معمولاً برای حمل و نقل های طولانی مدت استفاده می شود.

نسخه های دیگر به عنوان کامیون های مستقیم، یدک کش و کامیون کمپرسی استفاده می شوند . استفاده از یک محور محرک با کاهش وزنی که کامیون حمل می کند ممکن می شود. با حذف یکی از محورهای محرک، کامیون کوتاه‌تر می‌شود و در نتیجه امکان حمل تریلر طولانی‌تر فراهم می‌شود و کامیون می‌تواند بسیار سفت‌تر بپیچد، که در هنگام حرکت در خیابان‌های شهر الزامی است.

برخی از دلایلی که شرکت های حمل و نقل از یک کامیون تک محور استفاده می کنند شامل هزینه ها، صرفه جویی در تعمیر و نگهداری و کاهش عوارض می باشد. این کامیون ها معمولاً هزینه کمتری نسبت به کامیون های مجهز به دو یا چند محور دارند. این باعث کاهش فوری هزینه در هنگام خرید یک کامیون جدید می شود.

هزینه های تعمیر و نگهداری نیز با حذف چهار لاستیک و چرخ از عقب کامیون کاهش می یابد. در طول یک سال، این می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با کامیون های دیگر شود که از لاستیک ها و چرخ های بیشتری استفاده می کنند.

بسیاری از جاده‌های عوارضی، میزان عوارض را بر اساس تعداد محورهایی که وسیله نقلیه هنگام عبور از باجه عوارض مجهز است، تعیین می‌کنند. هنگامی که در طول یک سال محاسبه می شود، یک ناوگان بزرگ می تواند هزینه زیادی را با استفاده از یک محور به جای کامیون های پشت سر هم صرفه جویی کند.

تعداد محورهایی که یک کامیون باید با آنها کار کند بر اساس وزن کل بارگیری شده کامیون و تریلر یا جعبه بار است. محدودیت وزن ایجاب می کند که برای هر مقدار وزن مشخصی که توسط کامیون حمل می شود یک محور وجود داشته باشد. کامیون‌های شهری نیازی به حمل بارهای برابر با کامیون‌های جاده‌ای ندارند، بنابراین یک کامیون تک محور برای اکثر حمل‌ونقل شهری کافی است.

همچنین بسیاری از وسایل نقلیه تک محوری به عنوان کامیون های نیمه راه دور کار می کنند. این کامیون ها معمولاً بارهای سبک مانند گل یا محصولات فوم را حمل می کنند. همچنین بسیاری از شرکت های حمل و نقل مبتنی بر تحویل وجود دارند که با یک محور کار می کنند.

بسیاری از این وسایل نقلیه از کابین خواب استفاده نمی کنند، زیرا آنها بیشتر محلی هستند یا رانندگان از ترمینال کامیون به ترمینال تردد می کنند. دیگر کاربردهای متداول این طرح، ماشین های آتش نشانی، یدک کش ها و کامیون های حیاطی است.

خرید و قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا

شرکت اصفهان تخشا یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت قطعات یدکی ماشین سنگین است. شما می‌توانید واترپمپ‌های کامیون این شرکت را با بهترین کیفیت ساخت و متریال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

شما می‌توانید برای خرید قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و در میان انواع قطعات تولیدی این شرکت؛ محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید قطعات ماشین سنگین اصفهان تخشا از طریق شماره  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5