انواع کامیون آمیکو - شرکت اصفهان تخشا

انواع کامیون آمیکو

کامیونت آمیکو یک ماشین نیمه سنگین باری موفق است که برای حمل بارهای درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمیکو با تولید این کامیونت خود توانست تحولی در ناوگان حمل ونقل فرسوده ایجاد کند و انواع کامیون آمیکو بی عیب و نقصی را روانه بازار خودرویی کشور کند. انواع کامیون‌های امیکو، نگین درخشانی در بین محصولات تولیدی ایران است که با داشتن آخرین فناوری های روز دنیا، تا به امروز خدمات قابل قبولی را به خریداران خود ارائه کرده است.

معرفی کامیون آمیکو

شرکت ارس خودرو دیزل (AMICO) بیش از یک دهه است که در زمینه تولید خودروهای نیمه سنگین و سنگین تجاری مثل انواع کامیونت آمیکو فعالیت می‌کند. این شرکت از سال 1396 اقدام به تولید دو نوع وانت دوکابین و تک کابین یورو 5 با استانداردهای ۸۸ گانه روز اروپا کرده است. 

انواع کامیون تولید شده در این شرکت از نظر کارایی و کیفیت، با کامیونت‌‌های ژاپنی موجود در بازار ایران قابل قیاس است. ارس خودرو دیزل با سرمایه ثبت شده 1.400.000.000.000 ریال، دارای بیش از 85000 متر مربع کارگاه شامل دو سکوی مونتاژ و تولید، خط نقاشی مجهز به ED برای طیف گسترده ای از خودروهای سبک و سنگین است. هم چنین با داشتن خط تست و انبارها و 250000 متر مربع زمین، مهمترین زیرمجموعه گروه صنعتی آمیکو به شمار می‌رود.

شرکت ارس خودرو دیزل نیز به عنوان بزرگترین شرکت گروه صنعتی آمیکو، با فناوری های مدرن اروپایی و آمریکایی، قطعات خودروهای آمیکو همچون واتر پمپ آمیکو را تامین می کند. تولید بالغ بر 40 هزار دستگاه از انواع خودروهای سبک، سنگین و پیکاپ آمیکو و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی، نشان از توجه خاص مشتریان به این برند دارد.

این گروه صنعتی فقط در زمینه ساخت کامیون برند آمیکو فعالیت ندارد، بلکه در ساخت خودروی سواری پیکاپ، موتور سیکلت و ساخت تراکتور نیز محصولاتی را تولید و به بازار ارائه کرده است. گروه صنعتی آمیکو با 32 سال تجربه در ساخت انواع ماشین‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک، علاوه بر ایران، در خارج از کشور نیز مشتریان دائمی خود را دارد و این به دلیل کیفیت خوب این مدل از خودروها می‌باشد. 

گروه صنعتی آمیکو فعالیت تولیدی خود را در سال 1368 با تاسیس شرکت صنعتی آذر موتور در منطقه جلفا و انتخاب و ثبت جهانی برند آمیکو شروع نمود. آمیکو طی مدت 26 سال از احداث اولین واحد صنعتی اقدام به توسعه و تاسیس کارخانه های متعددی نمود که مهمترین آنها تولید خودروهای دیزلی سبک و سنگین از جمله کامیون و کشنده و کمپرسی و کامیونت می باشد، آمیکو در تمامی واحد های صنعتی توانسته است ضمن تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان خود را در بر داشته باشد.

این شرکت علاوه بر ثبت علامت استاندارد ایران بروی کلیه محصولات تولیدی با تاسیس آزمایشگاههای پیشرفته و مجهز به منظور کنترل کیفیت و اطمینان از تولید استانداردهای روز دنیا موفق به اخذ مجوز رسمی در زمینه استاندارد برای تولید کنندگان فعال می‌باشد.

هیچ یک از ‌کامیونت ‌های چینی و حتی ژاپنی به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی (Diff. Look) مجهز نیستند. فقط ‌‌کامیونت های آمریکایی مثل فورد و شورلت و در ایران نیز ‌کامیونت آمیکو، به این نوع قفل دیفرانسیل ساخت آمریکا مجهز شده اند. شاسی کامیونت آمیکو جهت امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، مثل اتومبیل‌های پیشرفته اروپایی در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه گیر مجهز شده است. همه کامیونت ‌های چینی وارداتی و مونتاژ شده، بر اساس استاندارد یورو 4 هستند. درحالی ‌که کامیونت آمیکو با استاندارد یورو 5 و 6 تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: کامیون چیست؟

انواع مدل کامیون آمیکو در ایران + مشخصات

شرکت آمیکو گام مهمی را در جهت تولید کامیونت های با کیفیت و مرغوب برداشته است. هر چقدر که کیفیت و امکانات انواع مدل کامیون امیکو بیشتر باشد، شرایط بهتری برای آسایش و راحتی رانندگان فراهم می شود. کامیونت آمیکو در دو نوع  5 و 6  تن تولید می شود. کامیونت های 5 و 6 تن آمیکو با داشتن قیمت مناسب، زیبایی و کارایی زیادی که دارند، جایگاه مناسبی را در صنعت ماشین های سنگین ایران به خود اختصاص داده اند.

1- کامیونت 5 تن آمیکو

کامیونت آمیکو 5 تن و قدرت 90 اسب بخار و حجم محفظه 2771 سی سی، جایگاه مهمی را در بین خودرو های باری کشور دارد. این نوع کامیونت با 4 سیلندر، در قالب کاربری‌های مختلف مثل کانتینر آب، یخچالی، باری فلزی و انواع دیگر در بازار خودرو های سبک باری عرضه می شود. کلاچ کامیونت 5 تن آمیکو به صورت تک صفحه‌ای خشک دیافراگمی با نیروی هیدرولیکی طراحی شده است و کابین آن ظرفیت دو نفر سرنشین را به خوبی پوشش می‌دهد.

صندلی راننده در این نوع کامیونت باری به راحتی قابل تنظیم است. از جمله دیگر ویژگی‌های این کامیونت که موجب محبوبیت و فروش بالای آن شده است، می‌توان به قیمت مناسب، هزینه پایین جهت نگهداری، کیفیت بالا و در دسترس بودن قطعات آن همچون واتر پمپ آمیکو  اشاره کرد. 

2- کامیونت 6 تن آمیکو

کامیونت آمیکو 6 تن دارای 4 سیلندر با حجم 2771 سی‌سی است. حداکثر قدرت موتور تولید شده در این نوع کامیونت معادل 110 اسب بخار در نظر گرفته شده است. این سیلندرها با حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتون متر، سرعتی معادل با 100 کیلومتر در ساعت را برای این خودروی سنگین فراهم می‌کنند.

موتور این کامیونت، گازوئیل سوز و مجهز به توربو شارژر است و توان بالا روی این نوع کامیونت از شیب، حدود 30% است. طول این کامیونت 598 سانتی‌متر، عرض آن 205 سانتی‌متر و همچنین ارتفاع سقف آن از سطح زمین 223 سانتی‌متر و فاصله محورهای جلو و عقب آن 330 سانتی‌متر است.

وزن این کامیونت بدون اتاق، 2300 کیلوگرم است. حداکثر وزن باری که این نوع کامیونت روی محور جلو و عقب می تواند تحمل کند، به ترتیب 2350 و  3750 کیلوگرم است. شاسی نردبانی طبقه بندی شده کامیونت 6 تن، زمینه مناسبی را برای حمل بار حداکثر تا 6000 کیلوگرم یا 6 تن مهیا می کند. به همین علت این کامیونت به کامیونت آمیکو ۶ تنی نام گذاری شده است. این خودرو 2 چرخ در جلو، 4 چرخ در عقب و یک لاستیک زاپاس در پشت کامیونت دارد. 

صفحه کلاچ کامیونت آمیکو ۶ تنی به صورت تک صفحه ای و خشک است. این نوع صفحه کلاچ به کمک فنر دیافراگرامی و نیروی هیدرولیک کار می کند. گیربکس آن نیز سینکرونیزه مکانیکی است که 6 دنده دارد. 5 دنده گیربکس این نوع کامیونت، برای حرکت رو به جلو و 1 دنده آن برای حرکت رو به عقب با قدرت زیاد در نظر گرفته شده است.

3- کامیونت آمیکو 2631

کامیونت آمیکو 2631 جدید با قدرت حمل بیش از 26 تن بار، جزء قوی ‌ترین ماشین‌های باری است. این نوع کامیونت با دارا بودن سازه هیدرولیک برای حمل و تخلیه بار هایی مثل سنگ، شن، سنگ ریزه، ماسه و نخاله ‌های ساختمانی کاربردهای زیادی دارد. کلاچ این نوع کامیونت از نوع تک صفحه ای خشک دیافراگمی است که نیروی هیدرولیک آن توسط هوای فشرده تهیه می‌شود. 

وزن اکسل جلو صلب یک تکه‌ای در این کامیونت، هشت تن است. در حالی که وزن هر کدام از اکسل های عقب مرکزی با کاهنده سرتوپی‌ها در این نوع خودرو، حدود 16 تن طراحی شده است. شرکت آمیکو برای نگه داشتن این هیولای سنگین از ترمز های بسیار قوی مثل سیستم های ABS ، EBL و ASR استفاده می‌کند.

سیستم‌های ترمزی این نوع کامیونت آمیکو، توسط شرکت WAPCO آلمان ساخته می‌شود. در پایان باید گفت که این کامیون ده چرخ دارد و شاسی این خودرو از نوع نردبانی دو لایه ساخته می‌شود.

4- مشخصات آمیکو تک باری

آمیکو تک باری دارای موتور ۶ سیلندر خطی است و همچنین مجهز به توربوشارژر و اینترکولر و پوشش استاندارد یورو ۳ ، است که آن را به یک کامیون متمایز در ایران تبدیل کرده است. ناگفته نماند که حداکثر قدرت این کامیون برابر با ۴۰۰ اسب بخار بوده و با حجم موتور ۱۱٫۵ لیتر، گشتاوری در حدود ۱۹۲۰ نیوتن متر دارد. گیربکس این کامیون 16 دنده دستی بوده و دو دنده عقب برای آن در نظر گرفته شده است.

امکانات و تجهیزات آمیکو باری تک محور :

  • اکسل عقب توپی به همراه تعلیق بادی
  • دارای تعلیق جلو مکانیکی
  • دارای فرمان هیدرولیک
  • مجهز به خفه کن و ترمز کمکی موتور
  • شاسی نردبانی
  • ترمز بادی دو مداره مجهز به سیستم ضد قفل ABS 
  • ترمز دستی فنری روی محور عقب
  • کابین راننده تمام فولادی
  • صندلی بادی برای دو نفر
  • قفل مرکزی
  • شیشه بالابر برقی
  • گرم کن برقی آینه های بغل
  • تاخوگراف
  • وزن خالص ۷۵۰۰ کیلوگرم
  • حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر

مشخصات آمیکو جفت باری

این کامیون با حداکثر قدرت 336 اسب بخار در جاده به حرکت در می آید و سرعت گشتاوری برابر با 1350 نیوتن متر را برای رانندگان فراهم می‌کند. حجم محفظه این خودرو برابر با 9726 سی سی است.

آمیکو جفت باری از موتور سیلندر خطی بهره گرفته و مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است و یکی از ماشین سنگین های مورد علاقه بسیاری از ماشین سنگین داران ایران است. این کامیونت دارای کلاچ تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی هیدرولیک به کمک هوای فشرده است. و  از گیربکس سنکرونیزه هیدرولیک به کمک هوای فشرده 10 دنده در آن استفاده شده است.

امکانات و تجهیزات آمیکو باری جفت محور :

  • اکسل جلو یک تکه صلب
  • اکسل عقب مرکزی با کاهنده سرتوپی ها
  • تعداد چرخ ها 10+1
  • سیستم تعلیق جلو فنر پارابولی با میل موج گیر و کمک فنر تلسکوپی
  • سیستم تعلیق عقب فنر تخت فولادی چند لایهبه همراه میل موج گیر و کمک فنر تلسکوپی
  • شاسی دو لایه طبقه بندی شده
  • فرمان تمام اتومات
  • دارای ترمزهای ABC
  • پارک انرژی فنر با کمک هوای فشرده
  • ترمز کمکی1:خفه کن لوله اگزوز
  • ترمز کمکی 2 :کنترل هوای ورودی سوپاپ‌ها

معایب کامیون آمیکو

بدون شک یکی از مهمترین مسائل با توجه به مشکلات ارزی و بحث واردات قطعات، خدمات پس از فروش است. ممکن است یک کامیون یا کشنده اروپایی در بعضی از آیتم ها به خصوص امکانات رفاهی یک پله بالاتر از آمیکو قرار بگیرد. اما سوال اینجاست که در صورت خرابی و آسیب به خودرو، آیا شرکت های فروشنده می‌توانند خدمات پس از فروش را هم تامین کنند؟

مدیران بخش مهندسی آمیکو در خصوص خدمات پس از فروش با توجه به نکات بالا می گویند: از آنجایی که بیش از 80 درصد قطعات فنی مورد استفاده در کمپرسی ورژن جدید با محصول قبلی مشترک است و حدود 40 درصد با دیگر محصولات تجاری سنگین همسانی دارد.

از این رو تامین خدمات پس از فروش چنین محصولی آنقدرها کار سختی نیست. جالب است بدانید در کارنامه خدمات پس از فروش این شرکت، آمیکو حتی به یکی از کشنده های خود در نزدیکی اتریش نیز از طریق نمایندگی ماکو خدمات رسانده است. مدل 2019 این کشنده با قیمتی بین 700 تا 800 میلیون تومان در آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که رقیبان اروپایی و حتی چینی این خودرو قیمتی حدود 2 برابر دارند.

کامیون آمیکو ساخت کجاست؟

شرکت صنعتی آذر موتور یا آمیکو (گروه صنعتی آمیکو) یک تولید کننده کامیون ایرانی است که در سال 1368 در جلفا نزدیک تبریز واقع شده است. این شرکت خودروهای دیزلی سبک و سنگین تولید می کند. در واقع می توان گفت که  کامیونت آمیکو اولین خودرو تولید شده در کشور ایران است که می‌توان آن را به اتحادیه اروپا صادر کرد. 

خرید قطعات کامیون آمیکو از شرکت اصفهان تخشا

شما می توانید برای خرید قطعات کامیون آمیکو از شرکت اصفهان تخشا از طریق سایت و یا سایر راه های ارتباطی شرکت اقدام کنید. دیگر نیازی نیست که نگران کیفیت قطعات یدکی مورد نیاز خود برای کامیون آمیکو باشید.

شرکت اصفهان تخشا با بهره برداری از بهترین متریال ساخت، قطعات یدکی کامیون و واترپمپ ها را با بهترین کیفیت تولید کرده و به بازار ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از ویژگی های هریک از قطعات ماشین سنگین تولیدی شرکت اصفهان تخشا با شماره ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ تماس بگیرید و از کارشناسان مجموعه مشاوره تخصصی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5