انواع کامیون بنز - شرکت اصفها تخشا

انواع کامیون بنز

کامیون‌های بنز همیشه در کشور ایران و برای ایرانی‌ها به‌عنوان یک محصول جذاب و با قابلیت‌های زیادی شناخته می‌شوند. از کامیون بنز در نقش‌ها و اهداف مختلفی استفاده می‌شود؛ بنابراین در هر صورت خرید و فروش کامیون بنز در ایران همچنان بازار خوبی دارد. البته ما در این مقاله درباره تاریخچه کامیون بنز، انواع کامیون بنز نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: کامیون چیست؟

تاریخچه کامیون بنز  

کامیون بنز مدل ۲۶۲۴ از سری L (ال) مدت مدیدی است که در ایران تولید و عرضه می‌گردد. این مدل از انواع کامیون، در بین مردم به اسم “خاور” مشهور شده است. البته در بین فعالان صنعت حمل و نقل این ماشین سنگین بنز و به اسم بنز مایلر شناخته می‌شود. تاریخچه بنز می‌گوید که این ماشین برای نخستین بار اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که در کشور آلمان به تولید انبوه رسید و بعد از آن‌که استقبال داخلی فراوانی از این ماشین سنگین بنز به عمل آمد، به صادرات بین‌المللی رسید.

شرکت بنزِ آلمان از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌های سنگین برای حمل‌ونقل اعم از اتوبوس، کامیون و همچنین خودروهای سبک است که بیش از یک قرن و نیم از تولید اولین خودرو این شرکت می‌گذرد.

یکی از کشورهایی که در آن کامیون بنز مایلر اهمیت فراوانی پیدا کرد ایران بود. این محبوبیت منجر به این شد که ایران خودرو دیزل که در سال‌های دور با عنوان خاور فعالیت می‌کرد، تولید کامیون بنز مایلر را در سال ۱۳۳۸ کلید بزند. تاریخچه کامیون بنز در ایران نشان می‌دهد، به دلیل تعمیرات راحت و آسان و دسترسی کامل به لوازم یدکی این محصول، منجر به ادامه‌دار شدن محبوبیت مایلر بنز تا به امروز در ایران شده است.

انواع کامیون‌های بنز در ایران + مشخصات

1- کامیون بنز ۶۰۸

خاور بنز ۶۰۸ یک نمونه قدیمی از کامیون‌ بنزهایی است که تولید آن‌ها در سال ۱۹۹۷ پایان‌ یافت. این کامیون، به عنوان یک کامیون نیمه سنگین شناخته می‌شود و حجم موتور آن ۳۷۸۲ سی‌سی است. حداکثر قدرت این موتور ۱۱۰ اسب بخار است و ۲۸۰۰ دور در دقیقه را برای آن فراهم کند.

حداکثر گشتاور این مدل کامیون بنز، ۳۴۰ نیوتون متر است که به ۲۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و دیفرانسیل آن از نوع دستی است. کامیون بنز ۶۰۸ با نهایت سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. قیمت مشخصی از این خودرو در دسترس نیست زیرا بیشتر این خودروها به‌صورت کارکرده در دسترس هستند.

کامیون بنز ۶۰۸

2- کامیون بنز ۶ تن تک

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید کامیون بنز، کامیون بنز ۶ تن تک است. این کامیون بنز به‌عنوان یک کامیون باری و کمپرسی شناخته می‌شود. این مدل از کامیون‌های بنز شهرت زیادی دارند و بسیار قوی‌ هستند. در ایران نوع نارنجی‌رنگ این کامیون‌ها برای ما شناخته‌شده‌تر هستند، در نتیجه میزان خریدوفروش آن‌ها نیز بیشتر است.

اگر بخواهیم مشخصات کامیون بنز ۶ تن تک را بررسی کنیم، اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم موتور این کامیون است. موتور این کامیون ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد و ۲۲۰۰ دور در دقیقه فراهم می‌کند. حجم کل سیلندرهای این کامیون ۱۱ هزار و ۵۸۰ سی‌سی است.

کامیون بنز ۶ تن تک

3- کامیون بنز اکتروس قدیمی

کامیون بنز اکتروس یکی دیگر از کامیون بنزهای پرطرفدار است و می‌توان گفت، یک ماشین قوی‌تر و کامل‌تر نسبت به مدل‌های قبلی است. اتاقی که در این مدل از کامیون بنز استفاده شده، دارای ۵۰ لیتر حجم است و یک اتاق بزرگ برای راننده و سرنشینان خودرو ایجاد می‌کند.

موتور این کامیون بنز بسیار قوی است و مجهز به توربو دیزل بوده که حجم آن ۱۲.۸ لیتر است و می‌تواند ۵۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند. همچنین این کامیون یک گیربکس ۱۲ سرعته دستی دارد که یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود، زیرا می‌تواند این ماشین سنگین و عظیم را به راحتی کنترل کند. تمامی این ویژگی‌ها کمک می‌کند که کامیون بنز آکتروس بتواند حدود ۲۵ تن بار را با سرعت متوسط ۸۰ کیلومتر در ساعت جابجا کند.

4- کامیون مرسدس بنز آکتروس

مرسدس بنز آکتروس ( Mercedes-Benz Actros ) یک کامیون سنگین ساخت شرکت دایملر تراکس آلمان است که از ۱۳۷۴ تولید آن آغاز شده است. تاکنون ۴ نسل مختلف از آکتروس تولید شده اند. این کامیون جهت حمل بارهای سنگین، حمل بار برای مسافت های طولانی ، بارنامه حمل مرکب و همچنین مقاصد عمرانی و ساخت و ساز استفاده می‌شود. نسل‌ها و فیس لیفت‌های مختلف آکتروس با کد MP x (حرف x نشان از نسل کامیون) نشان داده می‌شوند.

انواع کامیون بنز جدید:

5- بنز آکسور

کامیون آکسور دارای موتوری با قدرت 428 اسب بخار و ترمز ABS بوده؛ همچنین دارای فرمانی بسیار راحت و خوش‌دست است. این کامیون سیستم پیچیده‌ای ندارد و تعمیرات آن به‌آسانی صورت می‌گیرد. آکسور بسیار مناسب استفاده در کشور‌هایی است که امکانات و وسایل پیچیده برای تعمیر کامیون و اتومبیل را ندارند. این کامیون دارای قفل دیفرانسیل چرخ پشت، تاخوگراف، فیلتر سوخت در دهانه باک و… نیز هست.

معایب کامیون بنز

اولین چالش مهم و اساسی کامیون بنز جدید در ایران نبود خدمات این کامیون است. با توجه به اینکه ایرانخودرو دیزل خدمات این کامیون ها و واردات بنز را به عنوان تنها نماینده انحصاری مرسدس بنز در دنیا قبول نکرده است هیچ خدماتی برای این مدل کامیون های جدید در ایران نخواهد بود.

مشکل دیگر حساسیت این کامیون ها به سوخت است و با توجه به اینکه سوخت ایران یورو سه و در برخی نقاط یورو چهار است و استاندارد آلایندگی این کامیون ها یورو شش است و باید سوخت یورو شش مصرف کند قطعا مشکلاتی را خواهد داشت که هنوز مشخص نیست مانند دیگر کامیون های وارداتی مشکل اکتروس جدید در ایران نیز رفع می‌شود یا خیر.

خرید قطعات کامیون بنز از شرکت اصفهان تخشا

شرکت اصفهان تخشا یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت قطعات کامیون بنز  است. شما می‌توانید انواع واترپمپ‌های کامیون های مختلف این شرکت نظیر واتر پمپ بنز مایلر را با بهترین کیفیت ساخت و متریال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا لطفا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و در میان انواع قطعات تولیدی این شرکت؛ محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان خرید قطعات کامیون بنز از اصفهان تخشا، با کارشناسان این مجموعه، از طریق شماره  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ در ارتباط باشید.

بنز مایلر چیست و چرا محبوب است؟

بنز سری ال ۲۶۲۴  و یا همان بنز مایلر که با تکنولوژی قرن بیستی ساخته شد، استاندارد بسیار پایینی از نظر محیط زیستی دارد (یورو۲) و تنها به دلیل اینکه لوازم یدکی آن به راحتی در بازار وجود دارد، طرفدار زیادی برای آن وجود دارد. همچنین تسلط تعمیرکاران بر روی این کامیون، باعث شده که محبوبیت این ماشین سنگین برند بنز چندین برابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5