گرانترین کامیون جهان - اصفهان تخشا

معرفی گرانترین کامیون جهان به همراه طراحی متفاوت

 شرکت ماک گرانترین کامیون ساخت خود را به یکی از سلاطین مالزی تحویل داد. سلطان ابراهیم، سلطان ایالت جوهور واقع در جنوب مالزی طی مراسم ویژه‌ای در شهر بریزبین استرالیا کامیون ماک سفارشی خود را در سال 2015 تحویل گرفت. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره گرانترین کامیون جهان بیشتر آشنا شویم.

گرانترین ماشین سنگین جهان

احتمالاً تاکنون کامیون‌هایی را دیده‌اید که بخش‌های فلزی بدنه آنها برق می‌زنند و تداعی کننده علاقه راننده به جنس کروم هستند، اما امکان ندارد کامیونی دیده باشید که در تزئینات آن از طلا استفاده شده باشد و درون آن امکاناتی مثل باربیکیو به چشم بخورد.

واحد استرالیای شرکت کامیون سازی Mack یکسال را صرف ساخت این خودرو کرده، محصولی که هرچند قیمت آن اعلام نشده، اما می‌دانیم رکورد پیشین برابر با ۳۵۰ هزار دلار آمریکا را شکسته است.سفارش ساخت این وسیله نقلیه را سلطان ایالت جوهور مالزی ارائه کرده بود تا بتواند با استفاده از آن قایق خود را جابجا کند.

به درخواست سلطان ایالت جوهور در این کامیون امکانات و تجهیزات بسیار زیادی تعبیه شده است که از آن جمله می‌توان به سیستم دوربین‌های مدار بسته شش دوربینه، دو دستگاه تلویزیون تخت، آشپزخانه با دکور سنگی، باربیکیو، تخت دو نفره و صندلی‌های طلادوزی شده اشاره کرد.

شرکت ماک در خصوص قیمت نهایی این کامیون اظهار نظری نکرده است اما گفته می‌شود که ارزش آن از کامیون ماک سفارشی رکورددار قبلی با بهای 481 هزار دلار /23,280,400,000 تومان (قیمت تبدیل شده) بیشتر است. سلطان ایالت جوهور به هنگام تحویل گرفتن این کامیون گفت که به آرزوی خود رسیده است و از نتیجه کار بسیار راضی است.

کامیون کشنده بنز آکسور

یکی از انواع گرانترین کامیون جهان، کامیون کشنده بنز آکسور با امکانات رفاهی قابل قبولی بوده که به‌نوعی نمونه ساده‌تر و سبک‌وزن‌تر آکتروس است. ازجمله آن‌ها می‌توان به تنظیم فرمان، سانروف برقی، ساعت آلارم دار، آینه‌های برقی، کروز کنترل و یخچال اشاره نمود.

ازنظر فضای داخل کابین نیز مقداری برابر با 300 لیتر (زیر تخت) در اختیارتان قرار می‌دهد و تخت موجود در آکسور نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با آکتروس، لوکس ترین کامیون جهان را مطالعه کنید.

کامیون کشنده بنز آکسور - اصفهان تخشا

گرانترین کامیون در ایران

شرکت خوش آوازه آلمانی بنز که همواره در عرصه خودروسازی جهان جزو برترین‌ها بوده است، سال‌هاست که در زمینه تولید و ساخت خودروهای سواری، خودروهای سنگین و همین‌طور ساخت لوازم‌یدکی فعالیت می‌کند. در کشور عزیزمان نیز شرکت ایران‌خودرو دیزل (تأسیس در سال ۱۳۴۱) وارد کننده انواع ماشین‌آلات سنگین از جمله کامیون و کشنده تولید کارخانه بنز (همین‌طور ولوو، رنو، اسکانیا و…) در ایران بوده و در حجم بالایی از معاملات سالانه خودرویی سهیم است. 

در حال حاضر خودروهای سنگین تولیدشده توسط شرکت بنز که در ایران حضور دارند به سه دسته کلی: کشنده، باری و کمپرسی تقسیم‌بندی شده‌اند که به ترتیب بانام‌های آکسور 1843، سری 1924 و2624 شناخته می‌شوند. مقاله تاریخچه کامیون بنز، اطلاعات مفیدی را برای بررسی تغییر و تحول این کامیون است.

لازم به ذکر است نام‌های گذاشته‌شده بر روی خودروهای سنگین تولیدشده توسط شرکت بنز، برخلاف کلاس خودروهای سواری که بسیار پیچیده و گمراه‌کننده می‌باشند، ساده‌تر بوده و با نام‌گذاری متعارف‌تری روبرو هستیم. از طریق اعداد و حروف درج‌شده بر روی بدنه هر خودرو، می‌توان به اطلاعاتی نظیر قدرت خروجی موتور، تناژ قابل‌حمل، حجم موتور و سری موتور دست‌یافت.

چگونه کامیون‌ها نامگذاری می‌شوند؟

اسامی این خودروها اکثراً از 3 یا 4 رقم تشکیل‌شده است؛ که یک یا دو رقم سمت چپ، نشان‌دهنده بیشترین وزن باری قابل‌حمل است؛ که شاسی هر خودرو قادر به تحمل آن است. به‌عنوان‌مثال عدد 1924 نشان‌دهنده قابلیت بارگیری تا 19 تن بوده و عدد 24 نشان‌دهنده 240 (24 ضرب‌در 10) اسب بخار به‌عنوان قدرت تولیدی این خودرو می‌باشد.

در برخی از مدل‌ها نیز شاهد حروفی نظیر LS هستیم که حرف L، نشان‌دهنده سیستم فنربندی و تعلیق بادی و حرف S به معنی کشنده بودن خودرو است.

کامیون کشنده بنز جفت محور و تک‌محور

گشتاور بالا در دور موتور پایین کشنده ماز باعث بهینه‌تر شدن مصرف سوخت به میزان 28 لیتر در هر صد کیلومتر شده است. این خودرو از جعبه‌دنده 8 سرعته با قابلیت سبک و سنگین شدن برخوردار است. سیستم فنربندی آن نیز از نوع دو بالنی بوده و ترکیب آن با صندلی نرم و بادی، این کامیون را به یک انتخاب مناسب برای مسافت‌های طولانی تبدیل کرده است. برای تشخیص بهتر مقاله تفاوت کامیون تک و جفت را مطالعه کنید.

کامیون باری بنز 1924

این خودرو رایج‌ترین کامیون باری بنز در ایران بوده و از موتور 6 سیلندر با قابلیت تولید 240 اسب بخار بهره می‌برد. جعبه‌دنده از نوع سنکرونیزه دستی به همراه 6+1 دنده بوده و از امکاناتی نظیر ترمز ABS و فرمان هیدرولیک، جک بالابر، آفتاب‌گیر داخلی و رادیو پخش CD خور برخوردار است و قیمتی معادل 195 میلیون تومان دارد. خرید و فروش کامیون بنز نسخه کمپرسی 1924 نیز با قیمت 203 میلیون تومان انجام می‌شود.

کامیون باری بنز 1924 - اصفهان تخشا

کامیون باری بنز 2624

این سواری سنگین بیشتر برای جابجایی موادی مانند شن، بسته‌های حاوی نخاله‌های معدنی، سنگی ریزه و ماسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌منظور خالی کردن کفه پشتی این خودرو، بیشتر مدل‌ها از جک هیدرولیکی بهره می‌برند. مشخصات فنی موجود در این نسخه شامل موتور 6 سیلندر خطی با قابلیت تولید 240 اسب بخار است.اگر آشنایی با کامیون‌های بنز ندارید، انواع کامیون بنز را از دست ندهید.

کامیون باری بنز 2624 - اصفهان تخشا

خرید و قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا

شرکت اصفهان تخشا یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه ساخت قطعات یدکی ماشین سنگین است. شما می‌توانید واترپمپ‌های کامیون را با بهترین کیفیت ساخت و متریال را از این شرکت خریداری کنید.

شما می‌توانید برای خرید قطعات انواع کامیون از شرکت اصفهان تخشا به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و در میان انواع قطعات تولیدی این شرکت؛ محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید قطعات ماشین سنگین اصفهان تخشا از طریق شماره  ۰۳۱۳۳۲۰۴۷۴۵ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری :
چقدر این مقاله رو دوست داشتید؟
5/5